16 Mayıs 2008 Cuma

ÇİLEKLİ PASTA



Merhaba, hani size pasta fuarına gidince gaza gelip, akşamı evde pasta yaptım demiştim ya..Heh işte o pasta bu pasta:)nasıl ama,;) şeker hamurlu pastalar güzel ,güzel olmasına da şöle bolll meyveli yada çikolatalı pastaların yerini tutamıyor nedense..Bende o nedenle meyveli güzel bir pasta yapmak istedim..Şeker hamurlarıda bir kenarda ölece bekliyorlar kesin bozulup çöpe gidecekler bu gidişle...:( Pastanın iki tane resmi var ama her zamanki gibi dilimlenmiş resmi yok.. Blogtaki resimlerime baktımda tatlı ve pasta resimleri hep bütün . Pastayı dilimlediken sonrası ne yazıkki midede:).Ertesi güne ise malesef hiç bir zaman kaldığını göremedim..Çok güzel olduğu için pastaya dayanamayıp yumulmaktan, her seferinde fotoğraf çekmeyi unuttum ve halada unutuyorum:).. Zaten ben sizi düşündüm ..1 dilim pastayı hanginize ikram edicem..Büyük pasta olsun ki hepinize yetsin:P dimi ama:)


Nefis pastanın tarifi;





Keki için

MALZEMLER
4 Yumurta

1 bardak şeker
1 bardak un

1 kaşık nişasta ( pasta fuarındaki bir usta eklememi söledi

yarım limon suyu

kabartma tozu ve vanilya

İÇ KREMASI

2,5 Bardak süt

1 paket çilekli krem ole

Arası için bolca yeşil fıstık ve çilek
DIŞ KREMASI

2 Paket krem şanti 1,5 bardak süt

Yarım kilo, mümkünse aynı boy çilek

Üzerine sürmek için bal
YAPILIŞI
22 Cm lik kelepçeli kalıba yağlı kağıt yerleştirip hazırlanır..Oda sıcağındaki yumurtaların akları ve sarıları ayrılır..Aklar bir fiske tuzla kar haline getirilir..Şeker ilave edilir ..Yumurta sarılarıda katılarak çırpılır.Un nişasta ve kabartma tozuda ilve edilir..Mikserin en düşük devri ile az sürede karıştırılır..Kalıbımıza dökülür.170 derecede pişirlir..Fırını kapayarak içinde soğuması sağlanır..Kekimiz pişerken cremoleyi ve krem şantimiz ayrı ayrı hazırlanır.Keki soğuduktan sonra ters çevirip,dikkatli bir şekilde uzun bıçak yardımıyla 3,e bölünür.İlk katımızı ıslamadan arasına krem oleden sürülür çilekler yerleştirilir , fıstıklar serpilir.İkinci katada aynı işlem yapılır.Üçüncü katta ise krem şanti bolca sürülür.Bıçak ile üzeri düzeltilir.Çilekler ortalarından ikiye kesilerek süslenir.Çileklerin rengi bozulmaması için bal sürülür.Pasta süsü şekeri serpilir..Daha sonra dilimleyerek afiyetle yenir..



SEVGİLERİMLE.

29 yorum:

  1. Özlem ellerine sağlıkkk....
    Bende şeker hamuru pastaara bakılmalık pasta diyorum.çikolatalı ve meyvalı pastaların yerini hiç bir şey alamaz bencede .Şeker hamur süslemeleri yanında durup ben bu pastadan bir diim alsam :))))sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  2. Yani özlem o kadar ballandıra ballandıra anlatmışsınki insanın canının çekmemesi mümkün değil=)
    Öyle usta dedi ben yaptımla olmaz.
    Hele bide bize yapta sonra ben karar veriyim :Z
    Ellerine sağlık.
    lezzetavcisi

    YanıtlaSil
  3. oyyy mis olmus misssssssssss

    YanıtlaSil
  4. selam canım..bende çoook severim meyveli pastaları..eline saglık nefis görünüyor...sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Meyveli ve çikolatalı pastalar her zaman için tecihimdir... Pasta harika görünüyor... Ellerine sağlık sıcacık sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık Özlem. Bu pastaları şeker hamurlu pastalara kesinlikle tercih ederim.
    Hayırlı cumalar...

    YanıtlaSil
  7. Süpeeeer ellerine sağlık..
    Hoşçakal..

    YanıtlaSil
  8. NEFİS PASTA OLMUŞ CANIM ŞEKER HAMURLU PASTA YERİNE BUNU TERCİH EDERİM
    ELLERİNE SAĞLIK
    İYİ HAFTASONLARI

    YanıtlaSil
  9. Edaca30 ve papatya68



    http://papatya68.blogcu.com

    http://hobidunyam.womanforum.net/

    http://hobidunyamwoman.blogcu.com/



    hobıdunyam womanforum ıcın hazırladığımız yemek etkinlikleri "2"

    poğaça etkinliğine sizlerinde katılımlarını bekliyoruz.

    10-5-2008----10-6-2008 tarihleri arasında yapılacak olan etkinlikte sizleri ev sahibesi olarak papatya68 agırlayacak :)



    yapmanız gereken şey güzel ellerinizle yaptığınız nefis poğaçalarınızı bloğunuzda yayınlayıp

    http://papatya68.blogcu.com papatyaya bıldırmenız da yayınlayacağım lezzetli paylaşımlarınızı bekliyoruz.

    sevgilerle: EDA & AYNUR



    NOT:etkinliğimize bloğu olmayanlarda katılabilirler (sahrayolu@gmail.com adresine tariflerinizi ve isimlerinizi yazıp göndermeniz yeterli olacaktır bekliyoruz




    HEPİNİZİ BEKLİYORUZ ULAŞABİLDİĞİM KADAR DAVETİYE DAĞITIYORUM AMA ULAŞAMADIKLARIM NOLUR KIRILMASINLAR YETİŞEBİLMEM İMKANSIZ NOLUR SİZ DAVETİYE BEKLEMEYİN KATILIN BURADAN DAVET EDİYORUM SEVGİLERİMLE

    YanıtlaSil
  10. özlemcim ellerine sağlık yeavrım harika görünüyor pastanın tarifini alıyorum sevgilerimle öpüyorum...

    YanıtlaSil
  11. özlemim nefissss yahu...valla işte böyle pastayı şanti ile kaplamada bi sanat....

    bende kızıma yaparken senin pastadan biraz ders alayım...

    ellerine sağlık...

    öpüyorum seni şekerim....

    YanıtlaSil
  12. Çilek, krema ve pasta üçlüsüne yürek mi dayanır zaten;) Ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. aynı boy çileği nerden bulcam bacım ya:DDDDD
    sanki çilekleri tek tek seçiyorum alırkene cıkcık yani

    ben bu pastayı lüpp diye götürürüm mideye:)
    Ellerine sağlık canım.

    Not: yorum meselesinde dediğin şeyi unutmuş değilim. ;)

    YanıtlaSil
  14. aynı boy çileği nerden bulcam bacım ya:DDDDD
    sanki çilekleri tek tek seçiyorum alırkene cıkcık yani

    ben bu pastayı lüpp diye götürürüm mideye:)
    Ellerine sağlık canım.

    Not: yorum meselesinde dediğin şeyi unutmuş değilim. ;)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba arkadasim,

    Guzel yorumun için çok tesekkur ediyorum...
    Bu ne guzel bir pasta boyle tarifini aldim bile sahane,ellerine saglik canim...
    Sevgiyle kal,

    http://kelebeklisaniyeler.blogcu.com

    YanıtlaSil
  16. ELLERİNE SAĞLIK ÖZLEMCİM NEFİS GÖRÜNÜYOR GERÇEKTEN.

    YanıtlaSil
  17. CANIM ÖSLEMİM ,ÖNCE SANA KOCAMAN SEVGİLERİMİ YOLLUYORUM...SONRA DA OĞLUŞUNUN OKUMA BAYRAMINI KUTLUYORUM...HAYIRLI OLSUN CANIMCIM...PASTAN NEFİS OLMUŞ,ŞEKER HAMURLU OLANLAR ÇOK ŞIK AMA BEN BU PASTALARI SEVİYORUM:)SENİN Kİ DE ŞEKER HAMURLARIYLA YARIŞACAK BİR PASTA...NİŞASTA FORMÜLÜNÜ NOT ETİM...KOCAMAN ÖPTÜM...

    YanıtlaSil
  18. ben seker hamuru pastalari hic yapmadim ev halki pek sevmiyor,meyveli kremali pastalar daha bir seviliyor,sende cok güzel süslemissin cilek bahcesi gibi olmus ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  19. Ellerine sağlık canım harika görünüyor oğlum görünce bayılacak ne zamandır çilekli pasta istiyor sende gördüğüm iyi oldu buradan bakar yaparım artık oğluşumun doğum gününe sevgiler canım

    YanıtlaSil
  20. güzel görümce ben geldim.nasılsın..kızzzzz...:
    ))neler yapmışsın ben uğramayalı..maşallah .nazarım değmesin..bu ne güzzel br pasta olmuş..
    kocaman öptüm özlemim..
    görüşürüz..

    YanıtlaSil
  21. Özlem çilek ve krema müthiş güzel duruyor.hühühühühü yemem lazım yemem:))
    Ellerine sağlık...
    Öpüyorum..

    YanıtlaSil
  22. Harika bir pasta olmus, ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  23. Canım arkadaşım pastan harika olmuş bayıldım...Çileği o kadar çok seviyorumki pasta yaparım diye alıyorum ama malesef o gün yiyip bitiriyorum...Şimdi senin pastandan kocaman bir dilim olsa ne iyi olurdu...Ellerine sağlık canım...Sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. ellerıne saglık bıtanem nefıs gorunuyor. sevıler..

    YanıtlaSil
  25. ay cok gusel bu pasta:)
    dilerim bende sizin gib ii bi blog yapabilirim:(

    YanıtlaSil
  26. valla doğru bütünüde güzel ama ben içteki güzelliğide hayran hayran seyretmek isterdim..şu çilek iyiki çıkmış bütün pastalar kırmızı pembe oldu hemde sağlıklı...ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  27. Merhaba
    Sana ve tüm sevdiklerine harika bir hafta diliyorum.
    Sevgiler…

    YanıtlaSil
  28. selam..pasta ve diğer tarifler süper elinize sağlık..İyi haftalar dilerim sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  29. ÇİLEKLİ PASTAN HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK

    YanıtlaSil

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.