17 Eylül 2008 Çarşamba

SICAK TAHİN HELVASI

helva 2 sofraozlemi


Bugünkü iftar menümüz çorba salata vezarmış balıktı.Hal böyle olunca yanındaki tatlımızda tahin helvası olmalıydı.Bende tahin helvasını balık restorantlarında verildiği gibi yapmak istedim. Denedim harika oldu..Tahinli tatları sevenler için mükemmel diyebilirim.Dışarıda yenenlerden ise hiç bir farkı yok üstelik yapımıda çok kolay......

Bu arada bana ve Halenze Öçlemime analytics hakkında sorular soruyorsunuz..Size linki veriyorum..tıklayıp gerekli bilgileri oradan alabilirsiniz.. http://www.google.com/analytics/tr-TR
bu siteye kaydoluyorsunuz ,kullanıcı adı ve şifreniz blogspota giriş yaptığınız kullanıcı adı ve şifrenizle aynı olması gerekiyor. http://hasanyilmaz.net/google-analytics-kurulumu/ bu adresde size kurmada yardımcı olacak bilgiler var.

helva sofraozlemi

MALZEMELER

300 gr kadar tahin helvası

1 çay bardağı süt

3 ,4 damla limon suyu

1 kaşık tereyağı

isteye bağlı fındık veya ceviz.

YAPILIŞI

Tahin helvamızı bir kabın içinde sütle birlikte eziyoruz..Biraz bizi zorluyor ama, yinede kolay yumuşuyor..İçine limon suyunu sıkıyoruz..Bir kaşık tereyağınıda katıyoruz..Karıştırıyoruz..Fırın ısısına dayalı kaplarda ,yada benim gibi güveçte pişirebilirisniz..İster tek kişilik güveçlerde ister büyük bir güveçte helvamızı paylaştırıp ,önceden ısıtılmış fırınımızın en üst gözünde 20 dk pişiriyoruz..Sonrasında yanında balık ve salatamızla soframızda afiyetle yiyoruz..

46 yorum:

  1. Bide bana derler kalori bombası şeyler yapıyorum diye.amanın şu helvaya bak,ben bunu yesem on bardak su içerim aplam yahu:)
    ama benim aklım balıkta kaldı:DD
    ellerine sağlık cicim benim:)

    YanıtlaSil
  2. yorumumdan dolayı mutlusun da ben de mutlu olmak istiyorum :D

    YanıtlaSil
  3. Oh sicak sicak yetisdim bak.
    hakkaten bu tatli cok susatir insani kiz.
    ramazan sonrasi alsak olmazmi:))
    Ellerine saglik.Cok degisik.Hic duymamistim böyle tahin helvasi.Kendini söyle ekmek arasinda bayilirim yemeye hi hii:))
    Hemde ramazanda sahurda:))Anla artik gerisini sen ic suyu sis:))
    Iygeceler canim.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. elinize sağlık, hoş görünüyor. tahinli tatlılardan bende denemek istiyorum. bu arada sizi bloguma ekliyorum, siteniz çok hoş.

    YanıtlaSil
  5. öçlem abla sen uyu uyu,biz neler kaynattık bi bilsen hihi:))

    YanıtlaSil
  6. Öçleeem bu bomba olmuş.

    Ufak güvecine bittim gözüm biyerden hatırlıyo amaa =)

    Arakdaşım ellerine sağlık.Yiyenlerede afiyet olsun.
    lezzetavcisi

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık yiyesim geldi....

    YanıtlaSil
  8. Canım ellerine sağlık, balık yedik mi bizde de mutlaka yanında tahin helvası vardır. Bu şekilde hep duyuyordum fakat hiç denememiştim.Bir kere de bu şekilde denerim artık, çok güzel görünüyor canım, afiyetler olsun, öpüyorum güzelim, iyi iftarlar...

    YanıtlaSil
  9. çok duydum ama hiç yapmadım ellerine sağlık harika görünüyor
    bende deneyeceğim
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. Hiç denemedim böyle bir tatlı ama çok lezzetli görünüyor. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  11. selam.çok güzel ve degişik bir helva olmuş.eline saglık.sevgiler.
    http://hunerlieller.net

    YanıtlaSil
  12. öçlemim yetiş bak neler oldu papatik anlatsın sana:)))

    YanıtlaSil
  13. Özlem'cim müthişsin ne kadarşık ve leziz bir tarif,ellerine ve emeğine sağlık,hayırlı iftarlar dilerim,öptüm...

    YanıtlaSil
  14. OHH VALLA GENE DÖKTÜRMÜŞSÜN. BEN HELVAYI ÇOK SEVRİM. AMA TATLI OLARAK HİÇ DENEMEDİM. GÜZEL GÖRÜNÜYO TADIDA ÖYLEDİR..
    ELLERİNE SAĞLIK HAYATIM...
    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  15. Özlemcim bu muhteşem tadın tarifini yazdığın için çok teşekkürler. Restoranlarda getiriyorlar bayılıyorum... Bu arada ben altına elma ya da havuç rendelenmişini yedim daha hafif ve çok lezzetli oluyor bir dahakine tavsiye ederim...

    YanıtlaSil
  16. yapıyım ben bunu yapıyım susatır filan ama napalım...bulezzet kaçmazzzz

    YanıtlaSil
  17. ellerıne saglık özlemcim...harıka olmuş..bız ramazanda balık yıyemıyoruz ama bayramdan sonrakı balık menume bu tatlıyı muhakkak yapıcam.balıgın en guzel eşlikcisi not alıyorum:)

    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  18. Ben bayılıyorum bunaaaa...ellerine sağlık canım nefis olmuş...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Özlemim, akşamları şiştim karnım patlıycak diye geliyosun. Anam böyle leziz şeyler yaparsan şişmemen mümkünmü de hele :)))

    Balık sofrasına pek yakışıyor tahin helvası. Ben helvanın her türüne özellikle kakaolu cevizli olanına hele bir de yaz helvasıysa yerim bayılır ayılırım :)

    Ellerine sağlık hayatım.

    Öperim yanaklarından.

    Bu sırada şerbetsiz un helvası harika oldu.. :) Yeniden yapıp fotoğraflayacağım. Dayanamayıp yedik yuttuk ilk yapışta :)

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Özlem,
    Tahin helvası nefis olmuş,ellerine sağlık.
    Blogspota geçtiğim zaman en büyük eksiği istatistikleri gösteren bir özelliğinin bulunmayışıydı.
    Sayfamda bundan bahsedince Zerrin bana Analytics'i önermişti.
    Kurduktan sonra gördümki blogcunun istatistik sayfasıda neymiş,google istatistik bilgilerinin kralını yapmış.
    Nereden kimler girmiş,verdiğim linklere kaç kişi tıklamış,daha pek çok ayrıntılı istatistik var.
    Bu arada benimde en sevdiğim bölüm anahtar kelimeler.
    Bir keresinde "evdeki pilav tenceresi nerede" diye yazmışlardı : )
    Seviyorum ben bu Google analytics'i.

    YanıtlaSil
  21. gizzzzzzzzzzz sormeycezmi sorcez elbet :) bangir bangir yazmis oslem sormayakmiii :D bak sormayak deye bloguna yazivemis bide ben msnde sorcem gene hahahahahaha :D
    ayy bu helvayi pek sevdim ben hafif tatlilari severim sutlu ama bunuda yerim bennnnnn ellerine saglik oslemimmmm

    YanıtlaSil
  22. Bu tatlıyı artık denemeliyim..bakıp bakıp duruyorum..tadının güzel olduğuna eminim artık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  23. ben bursada yemiştim tadı hala damağımda enfeseti enfes

    ellerine sağlık
    sevgilerr

    YanıtlaSil
  24. çok güzel görünüyo .ellerine sağlık...
    ben şilden döndüm .. rss yi halledelim mi bir ara. zahmet olmassa sana

    YanıtlaSil
  25. balığın panzehiri helvaymış bende çok severim sıcak helvayı eline sağlık çok güzel hazırlamışsın

    YanıtlaSil
  26. Sıcak Tahin Helvanıza iki gündür yutkuna yutkuna bakıyor, ardıma bakmadan dönüp gidiyordum.

    O güzel kase içerisinde bulunmaktan hayli mutlu olan o güzelim tahin helvası, gözlere gülümseyen hafif pembemsi bir tabaka oluşturmuş, açlığımın üzerine ha bire göz kırpıyordu.

    Uzatmıyayım, fazla dayanamadım. Market market sade tahin helvası aradım, buldum. Sonuçta tarifinizi iftar sofrasına yetiştirdim.

    Sofradakiler mutlu, helva mutlu daha çok bendeniz mutlu.. Teşekkürler, Sofra Özlemi bizleri bu tatla tanıştırdığınız için, teşekkürler..

    YanıtlaSil
  27. özlemcim merhaba..

    canım yokluğumda yazdığın gzüel dileklerin için çok sağol kızım ve ben şimdi dah aiyiyiz teyzesii.. iyiki varsınız...

    helvan harika görünüyor ellerine sağlık.. öptüm seni

    YanıtlaSil
  28. özlemcim müthiş bir tatlı olmuş bu.tahinli şeyleri pek severim.ellerine sağlık canım.
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. Nefissssssss. Ellerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  30. canim bilgilerin icin tessekurler
    tahinim var hemen deyerlendiricem
    ellerine saglik
    emel-deturkserecepten.blogspot.com

    YanıtlaSil
  31. Tek kişilik kaç güveç çıkıyor?

    YanıtlaSil
  32. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  33. merhaba isimsiz:)..tek kişilik 5 tane güveç çıkıyor..ben iki kişilik büyük güveçte ve artı 3 kase buyutunda küçük güveçle yaptım..güveçleri doldururken bir parmak eksik doldurursanız iyi olur..fırında kızarırken taşabilir..buda dikkat edilecek bir husus..

    yorumunuz için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  34. Balığın üzerine vallahi iyi gidiyorr özlemciğim :))
    eline sağlıkk svglr

    YanıtlaSil
  35. enfesss.görüntüye bayıldım canım bayıldım.süpersin.menü de çok iştah açıcıymış..sevgiler...

    YanıtlaSil
  36. MENÜNÜZDE GÜZELMİŞ:) TAHİN HELVASI GÜZEL OLMUŞTUR MUHAKKAK YANINDA.. ELLERİNİZE SAĞLIK ... HAYIRLI GECELER

    YanıtlaSil
  37. Sen ki her şeye en güzel sureti verirsin
    Güzelce tasvir eyle halimizi
    Sen ki her şeyi en güzel hallerle hallendirirsin
    En güzel hale eriştir bizi
    Sen ki rahimlerde olanları dilediğin gibi tasvir edersin
    Rahmetinin kucağına al kalbimizi amin
    Hayırlı cumalar
    susamcorekotu.blogcu.com

    YanıtlaSil
  38. Nerde oturduğunu bilmiyorum ama bu akşam çileklisütle beraber iftar yapıcaz avrupa yakasındayım ben.Gelebilirsen bekleriz :)

    YanıtlaSil
  39. Degisik bir helva olmus,arada bir kalori bombasi tatlirdan yapmak lazim fazla kacirmadan.
    Ellerine saglik canim nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  40. mm nefis bir görüntü ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  41. Balık arkasına çok iyi gitmiş olmalı, hep denemek isteyip te nedense elimin değmediği bir tarif bu, en kısa zamanda denenecek :)
    Ellerine sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
  42. Valla ben de yesem bunu 2 gün bişey yiyemem.Azıcık tadına bakmak lazım:)
    Ellerine sağlık,iyi pazarlar...

    YanıtlaSil
  43. Çok güzel görünüyor tahin helvası. Birde sıcak sıcak şahane.
    Sevgilerimle TAZENANE

    YanıtlaSil
  44. selam
    degisik ve enfes bir lezzet olmus canim ellerine saglik sevgiler iyi pazarlar

    YanıtlaSil
  45. uzun zamandır aradığım tarifti teşekkürler size

    YanıtlaSil
  46. Merhaba güzelim..Gözüm bayram bayram etti.Harika lezzetler varmı burda..
    Ellerine sağlık güllaç ve beytiyi favorim oldu..Helvayıda hep denemek isterim bir kere balıktan sonra tatlı olarak dışarda yemiştik..Sıcacık güveçlerde kaşık kaşık yemesi harikaydı..
    Tekrar ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.