12 Ocak 2009 Pazartesi

BALKABAKLI BÖREK






Herkese kocamannn bir merhaba,
İnsan uzun süre ara verince ,yazısına nereden başlayacağına bir türlü karar veremiyor.En iyisi ben hemen tarifime geçeyim:).Nerelerdeydin? derseniz aslında buralardaydım ama tembellik rüzgarları esti sanırım üzerime.Sizleri ziyaret etmeyi çok özledim.Sizlerin yorumlarını çok özledim.Bu aradada değişik ve güzel tarifler biriktirdim.En güzel yanıda bu olsa gerek:)

Gördüğünüz resim annemin nefis kabaklı böreği.Aslında kabak tatlısı yapacaktık ama ne zamandır böreğini yapmadığını konuşunca tamamen fikir değişikliği yapılıp hemen hamuru yoğuruldu yufkaların.Sonuç olarak bu nefis börek ortaya çıktı.


MALZEMELER

Un,su tuz
1 kilo balkabağı
2 bardak şeker
1bardak sıvı yağ
YAPILIŞI
Un ,su tuz dan hamur tutulur, 9 tane yufka çıkacak şekilde.Kabaklar rendelenir.Yufkalar açılır.2 kaşık sıvı yağı dökülür .Rendelenmiş kabak şeker serpilir.Yufkalar bitene kadar aynı işlem uygulanır.En üst yufkaya da sıvı yağ dökülür ,fırında üzeri kızarana kadar pişirilir.Biraz ılındıktan sonra üzerine pudraşekeri elenerek servis yapılır , afiyetle yenir.Biz hiç hazır yufkayla yapmadık ama bizim akrabalardan yapanlar varmış duydum ,isterseniz sizde deneyip bu nefis lezzetten mahrum kalmayın ..Sevgilerimle


30 yorum:

  1. değişik bire tarif doğrusu eminim güzeldir eline sağlık arkadaşım iyi geceler

    YanıtlaSil
  2. ARKADAŞIM ELLERİNİZE SAĞLIK... BEN BALKABAĞINA BAYILIRIM AMA HİÇ BÖREĞİNİ DUYMAMIŞTIM.. İNAN SENDEN ÇOK ŞEYLER ÖĞRENİYORUM BANA ÇOK ŞEY KATIYORSUN TEŞEKKÜR EDERİM TANIŞMAMIŞ OLSAK DA SENİ SEVİYORUM ...
    SEVGİLERİMLE KENDİNE VE AİLENE İYİ BAK.. ACEMİ EBRU....(BU ARADA TARİFİ DENEYECEĞİM)

    YanıtlaSil
  3. Ozlemcigim bal kabakli boregin cok degisik bir okadar nefis gorunuyor mutlaka deneyecegim ellerine saglik canim
    kucak dolusu sevgilerr.

    YanıtlaSil
  4. Perşembe için ayırsaydında ucundan tadına bakardım :D kAbağı tatlı olarak yemeyi tercih edenlerdenim ama denemek lazım.Teyzemin ellerine sağlık.LIsmeyse görüşürüüüz:D

    YanıtlaSil
  5. Biz çoğunlukla hazır yufkayla yaparız ablacım. Hatta benimde aklımdaydı fotoları varda yayınlasam diye:))
    Ama hiç üzerine pudra şekeri serpmek aklıma gelmemişti.
    Çok nefis görünüyorlar,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Kayınvaldem çok sever bunu şimdi olsa inan gözü başka bişey gömez...tam onluk olmuş.
    ellerinize sağlık.
    birikmiş tarifleri heyecanla bekliyorum.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  7. Özlem'cim anneciğinin ellerine sağlık harika görünüyor öptüm...

    YanıtlaSil
  8. Aşağıdaki gökkuşağı börek mi daha güzel kabaklı olan mı karar veremedim. En iyisi ikisinden de birer dilim alıp kaçmak. Özledik yazılarını. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. özlemim anneciğinin ellerine sağlık.
    nefis görünüyor,tam benlik olmuş.nefes almadan yerim valla:)
    öpüyorum kocaman kocaman
    özletme kendini:)

    YanıtlaSil
  10. Benim annnemde nefis yapar bu böreği bak şimdi canım çekti bol cevizli hmmm nefis olur...
    Anneciğinin ellerine sağlık harika görünüyor...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. birikmiş tarifleri beklemeyin bence. yoksa beklemekten ağaç olursunuz hihi:D

    YanıtlaSil
  12. biz de seni özledik.börek nefisss.ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  13. Merhaba canim.
    Sanada hosgeldin diyeyim o zaman.
    Bu kabak sanki biryerlerden tanidik gibi ne dersin?:)))
    Sevgilerle.

    YanıtlaSil
  14. canımsın sağol. kıs iyice şımarttınız beni iyiki söölemişim papatyaya.ne güsel insanlar var burda....:):):)

    YanıtlaSil
  15. kökende karadenizlilik varmı? ben trabzonluyum bizde çok yapılır balkabaklı börek benim ağız tadıma pek uymayan bir börektir gerçi..

    Ellerine sağlık görüntüsü güzel gözüküyor.

    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. nefis görünüyor ellerinize sağlık cnm

    YanıtlaSil
  17. oh bee...biz burda nerde bu kız diye düşünelim bizim hanım keyif yapmaktan bloğunu açmasın...hıııhh....

    neyse olur böyle kazalar polis abim yakalar...

    hoşgeldin datlum.....
    börek nefis görünüyor....ziraa hiç yemedim....annenin ellerine sağlık canım...
    öpüyorum seni çook...

    YanıtlaSil
  18. ne iyi ettinde döndüm özüm..güzel tariflerini seçkin sunuşunu özlemişiz..bahçe kabaktan yıkılıyor ama bunu hiç denememişim nedense.bigün birlikte yemek nasibolur inşllh diyorum vee öpüyorum kardeşimi..leyya

    YanıtlaSil
  19. hep bu böreği annelermi yapar, anneciğime inat tarifinizi deniycem hemde hazır baklava yufkasıylan. dilerim tarifiniz kadar başarılı olucam.
    esin

    YanıtlaSil
  20. hayatımmm harika görünüyor ellerine sağlık...sen ye bunları loplop et olsun eheheheheh:)) sevgilerimle öpüyorum bebişim

    YanıtlaSil
  21. şükür, bu gün deneme fırsatım oldu. anneciğim burnunu kıvırsada başarıma toz kondurmıycam. tarifinize teşekkürler. akıllı olanı diğil, deli esin

    YanıtlaSil
  22. Özlem'cim canim yaa ben bu böregi cok severim. Rahmetli babaannem bize yapardi coook önceleri, ne zamandir da yememistim.
    Cok nefis görünüyor, ellerine saglik canim. Öpüyorum seni.

    YanıtlaSil
  23. ben hiç yemedim malesef
    ama nefiss görünüyor gerçekten en kısa zamanda yapmak istiyorum

    YanıtlaSil
  24. boregini hic duymadim ama not aldim ellerine saglik
    sevgier

    YanıtlaSil
  25. Esincim canım böreği deneyip beğenmene çok sevindim.estağfurlah canım kim demiş delisin diye.deli olan biri varsa oda benim:PP


    :))
    güzel yorumun için teşekkür ederim canım.Yine beklerim.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  26. Anneciğinin ellerine sağlık
    Babamın göçmen bi arkadaşı var,bize ne zaman gelse bu börekten yapar:)ben ilk kez onun sayesinde gördüm ve yedim

    mutlu haftasonları

    YanıtlaSil
  27. canimcim borek nefis gorunuyor
    annecigimde cok yapar kabakli borekler icine de ceviz ici koyar ve harika bir tad olur
    ellerine saglik
    guzel bir pazar gunu dilerim

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  28. canimm annecinede sanada kocaman ellerine saglik diyorum cok severim ben balkabakli herseyi nefis tir eminim ozlettin be canim :D

    YanıtlaSil
  29. YA heyecanla bekliyorum blöf değildi valla bak...
    gezdiğim bi kaç blog var keyif alarak onlarda allaha şükür bi tarif koyuyolar tööbe bi daha gelmiyolar..vıyyy

    YanıtlaSil
  30. SELAM CANIM..ÇOK SEVERİM BU BÖREĞİ VE YEMEYELİ YILLAR OLUYOR.ÇOK ÇOK SEVDİĞİM GÖÇMEN BİR ABLAM VARDI..YILBAŞINDA YAPTIKLARI ÖZEL BİR BÖREKTİ..İÇİNE MİNİK DİLEKLER YAZAN NOTLAR KOYARLARDI.HATIRLATTIĞIN İÇİN TEŞEKKÜRLER HARİKA GÖRÜNÜYOR..SEVGİLER CANIM.

    YanıtlaSil

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.