28 Temmuz 2009 Salı

ÇATAL TARİFİ

Gördüğünüz çatal tarifini deneme yapmak için yaptım.Aslında tarif defterim de her zaman yaptığım, genelde hepimizin bildiği çatal tarifim vardı ama ,ben dışarda simitçi tezgahlarında satılan çatalı istediğim için bu tarifi denedim. Ama alakası bile olmadı .Sadece nefisti .Kandil günü yapmıştım.Çayın yanında kıtır kıtır afiyetle yenildi.Tadı kandil simidi paketlerinde bulunan tuzlu halkayı andırıyordu.Hatta aynısıydı:)Eğer o tuzlu halkaları seviyorsanız tıpatıp tarifi buyrun.Sizde sokak simitçi arabalarında ki çatalı yapabiliyorsanız , bana yorumla tarifi yazarsanız çok sevinirim:)
Malzemeler
125 gr erimiş margarin
1 çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 yemek kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
1 paket susamlı mahlepli kabartma tozu
Yeterince un
Üzerine:
Çörek otu
yumurta sarısı
Yapılışı
Tüm malzemeyi karıştıralım ve hamurumuzu yoğurup, hazırlayalım.Uzun çubuklar hazırlayıp S harfi yapıp, çatal şekli verelim .Fırın tepsisine dizelim.Üzerine hafif sulandırılmış yumurta sarımızı sürelim, çatalla üzerini çizelim , çörek otu ,susam yada haşhaş serpiştirelim. Fırınımızda üzeri kızarana kadar pişirelim.
Afiyet olsun...

7 yorum:

  1. :))) alakası bile olmadı demişsin ya pek güldüm :)))

    canım benim ben pek severim çatalı hele içindeki mahlep kokusunu..

    ellerine sağlık.

    sımmsıkı kucaklarım seni

    YanıtlaSil
  2. Ellerine saglik Ozlemcigim gercekten nefis olmus cayin yaninda nasilda guzel gider:))
    ben catal kurabiye hic denemedim inanirmisin lezzetini dahi bilmiyorum:))bazi arkadaslardan denemek icin tarifini aldim ama firsatim olmadi denemeye.
    sevgilerrr

    YanıtlaSil
  3. zerrin hanım zerrin hanım neden beni kucaklamıyorsunnnnn:)

    oy burası özlem hanımın sitesiydi dimi:P
    *

    çatalı çok severim ama sokak simitçilerin çatalı nası olur hatırlamıyorum tadını:)))))
    yaşasın ev çatalı:)

    ellerine sağlık ablacımmmmmm:)

    YanıtlaSil
  4. Sokak çatalı hakikatten harika olur bende severim canım benim tarifimde yakında gelicek ama tam olmasada hafif andırıyor vapurda yediklerimizi çatalı hep vapurda ya da deniz kenarında yerim de evde yapılanıda ayrı güzel ama Özlem ablaa :)
    ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Mahlep'in en yakıştığı yiyecek budur herhalde. Enfes gorunuyor ellerinize saglık...

    YanıtlaSil
  6. İşte delinin arkadaşı da deli olur napıcan. Çatal tarifi veriyorum ama kandil simidi tadında:) o ne kız ööle benim tatlımı tuzlumu n eolduğu belli olmayan sablelere benzedi bu:)Doğan görünümlü şahin çatalalrından bende yapiim bakim ben neye benzeticem:)) Artık aranıza dönmek istiyom bacı testekleyin beni az:)) Gaz verin..

    YanıtlaSil
  7. ayrı bi delicik de beni kucaklayın diye kapı kapı geziyomuş:)) Bana da uğrasın ben hem zerrin hem özlem olarak bağrıma basiim:))

    YanıtlaSil

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.