24 Kasım 2009 Salı

FIRIN DA LEVREK




Bayram üstü buda nerden çıktı demeyin:) malum mevsimi,denizden çıktı, eşim saolsun:) Onun sayesinde bu lezzetli yemeği yapma şansım oldu.Elinize levrek balığı geçerse mutlaka deneyin derim. Patateslerin bir balığa bu kadar yakışacağını düşünemezdim doğrusu.Nefisti.
Bayram tatlısı yerine ,hatta kurban eti yerine sizlere fırında levrek tarifi veriyorum,nolur affedin beni ,eğer yazamassam ki kesin yazamam herkese hayırlı bayramlar diliyorum:)

MALZEMELER
Kişi sayısına göre levrek
Balık adetine göre soğan ve patates
tuz karabiber ve sıvı yağ
Arzuya göre limon

YAPILIŞI
Balıkları temizleyip yıkadıktan sonra yağlanmış fırın tepsisine alın.Dilimlediğiniz soğanları,içlerine ve balığın üzerine yerleştirin. Patatesleri soyup yıkayıp dilimleyin.Tuz ve karabiber serpin.üzerlerine sıvı yağı gezdirin .Birer dilim limon kesip balıkların üzerine koyun.sıkıca folyoladığınız tepsiyi 1 saate yakın fırının en  yüksek dercesinde pişirin. 20 dk. kadar folyoyu açıp balıkların kızarmasını sağlayın ,sonrası  yanına yaptığınız havuç salatasıyla afiyetle yiyin:).Sevgilerimle

9 yorum:

  1. deepfreezin köşesinden bir yerde diyet yaparken aldığım levreklerden kalmışdı. bayramdan sonra yapayım kendime:)

    tutan ve yapan ellere sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Canım zaten levrek ve çipura her ikisinede bayılıyorum ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. iyi bayramlar dilerim canım,
    balıklar da nefisss olmuş.afiyetler olsun
    öptümmmmm

    YanıtlaSil
  4. hayırlı bayramlar sevgiler canım.

    YanıtlaSil
  5. iyi bayramlar canım..
    sevgiler güzellikler diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Bayramin kutlu olsun canim, sevdiklerinle birlikte daha nice güzel bayramlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  7. canım bayramda bende hiç bloguma giremedim..çok yoğun olurum o zamanlar çünkü..

    levreğin nefis görünüyor..ellerine sağlık...
    öpücük attım almayı unutma:)

    YanıtlaSil
  8. Canım,
    yeni yılın kutlu olsun.Sağlıklı, mutlu ve neşeli bir yıl dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  9. Evinizden pasta,börek,çöreğin eksik olmadığı,kalbinizin tatlı anılarla dolacağı,sağlığınızın tam kıvamında olduğu,cebinizin tıkır tıkır para kaynadığı,neşenizin kulak memesi yumuşaklığında olduğu ,birseninmutfagi.com 'u ziyaret etmediğiniz bir gününüzün bile geçmediği bir yıl diliyorum....

    Afiyetle kalın Birsence'de kalın...

    YanıtlaSil

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.