10 Temmuz 2007 Salı

ISPANAKLI POĞÇA

Bu şekli Zehra 50 blogcu arkadaşımızın sayfasında görüp denedim ve çok beğendim..
Tarif benim tarif ama şekil ona ait, isterseniz onuda ziyaret edip görebilirsiniz ..
Buradan teşekkürlerimi sunuyorum kendisine.Ve poğaça tarifimi veriyorum arkadaşlar...
MALZEMELER
1 Paket margarin
3 kaşık yoğurt
2 yumurta ( birinin sarısı üzerine ayrılacak)
tuz ve alabildiği kadar un
1 paket yaş maya
üzerine dökmek için susam yada haşhaş
İÇ MALZEME
yarım kilo ıspanak
1 tane soğan
tuz ,karabiber
YAPILIŞI
Margarini eritip malzemelerle kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde ediyoruz.
1 veya 2 saat mayalanmaya alıyoruz.İç malzemesini bu arada yıkayıp suyunu süzdükten
sonra, küçük küçük doğruyoruz.. (En zor kısmıda şu ıspanağı yıkamak)
üzerine tuzu atıp biraz elimizle ovuyoruz, suyunu süzüyoruz soğanımızı yemeklik doğruyoruz .Karabiberinide atıp karıştırıyoruz..Mayalanan hamurdan
biraz tezgahımıza un serpip elimizle ceviz büyüklüğünde alıp ,bardak kadar açıyoruz.
Kenarlarını bıçakla çizik atıyoruz ..
Ortasına iç malzemeden koyup, kenar çiziklerinden birbirinin arasına geçiriyoruz.
Şeklimiz meydana geliyor ,Ama size bir önerim ;ıspanaklı harç sulanıyor , başka iç malzemeyle denemenizdir. Tabi ıspanağın lezzetini hiç bişeyde bulamayacağınızıda hatırlatmak isterim .Sizin paşa gönlünüze kalmış.
Üzerine yumurta sarısını sürüp, haşhaş döküp orta dereceli fırında pişiriyoruz.
Oh hala tadı damağımda .Kolay gele afiyet ola...
SEVGİLER...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.