28 Ağustos 2007 Salı

BAHAR PASTASI


Tarifi Dr.oetker kremşanti paketinin arkasında gördüm ve resmini çok beğendim. Hani şu peykeke çırptığım kremşanti.. Sen nelere kadirsin Allahım ,ne bereketli krenşanti bu yahu:)))Peykeki süsledim. Kalanıyla isimsiz yaptım ,derken kutusundaki tariflede Bahar pastası ..Tıpkısının aynısı olmadı ama görüntüsü, yinede yiyenlerin hoşuna gitti..
Geçen ayki arkadaş toplantımda, yaptığım pasta ,ancak tarifine sıra geldi ..Bende bu tembellik olduğu sürece sıradaki tarifler yandı, daha çoooook beklerler ilgi görmeyi..Ama hak verin şu yazıyı eklemem 3 saatimi aldı inanın.. Giremiyorum bloğa uğraşıyorum, bu seferde hiç yazasım gelmiyor, tembellişiyorum...
MALZEMELER
KEK İÇİN;
2 yumurta
yarım bardak şeker
50 gr margarin
vanilya kabartmatozu
1,5 çay bardağı un
kelepçeli kalıbın etrafını çevreliyecek kadar çilek
KEKİ ISLAMAK İÇİN
1 Kase çilek reçeli biraz sütle sulandırılıcak.
KREMASI
1,5 fincan un
1,5 fincan şeker
50gr. Margarin
2 bardak süt..
ŞANTİSİ
1paket kremşanti
1bardak süt
ÇİLEK SOSU İÇİN
Biraz çilek ve pudra şekeri
YAPILIŞI
Önce kek malzemelerini çırpın. Yağlanmış kelepçeli kalıbınıza dökün..150 derecede 20 dk. pişirin..Kekimiz pişerken ,ocakta bir tencereye krema malzemelerini koyup karıştırarak pişirin.. .
Kek soğuyunca kalıbın kelepçesini çıkarıp yıkayın. Daha sonra ortadan ikiye bölünmüş çilekleri etrafına dizin..Çilek reçelini sütle inceltin ve keki ıslatın..
Bu arada 1 bardak sütle kremşantiyi çırpın..Soğuyan kremayla çırptığımız kremşantiyi, birbirine katın ve 5 dk.mikserleyin..Kekimizin üzerine dökün..
Çilekleri robota atıp istediğiniz miktardaki pudraşekeriyle püre yapın..
Kremanın üzerine çatal yardımıyla alacalı desenler yapın..Buzdolabında dinlendirin..Benim gibi buzluğa atarsanız rengi böyle donar ..Benim yaptığım hatayı siz yapmayın. Gerçi tadı dondurma gibi oldu ama, en azından resimlerken donmuş olmasın...Afiyet olsun..SEVGİLER...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.