8 Ağustos 2007 Çarşamba

UN KURABİYESİ


Kaç gündür blogları gezdiğimde hep kurabiyelerle karşılaşıyordum ,e tabi buda canımın istemesine engel değildi॥2 saat önce çalan telefonu kendime fırsat bilip hemen apar topar un kurabiyesi yaptım।Çalan tel ,sizden iyi olmasın ,çocukluk arkadaşım Ruviyeydi ,bana uğrayacaktı ,oda benim gibi kurabiye canavarı olduğu için, saldırdık bizde tabii:)Kurabiyelerim çok tazedir..Soğumasını beklemeden hemen resimledim ve yedik.Mis gibi kahvenin ve 1 saat içinde birbirimizi hiç görmemişcesine edilen, hızlı güzel muhabbetin yanında.

MALZEMELER .
1Paket yumuşak margarin.
1türk kahvesi fincanı sıvı yağ
3 kaşık pudra şekeri
4 kaşık nişasta
Aldığı kadar un..
YAPILIŞI

Malzemeleri bi kap içinde güzelce yoğurup ,ister yuvarlak kurabiye gibi ,
ister benim gibi merdaneyle açıp tepsinin içine yayıp, bıçakla veya şekilli
kesiciyle kare kare kesip, üzerini çatalla desen verebilirsiniz..Fırında
15 dakika pişirmemiz yeterli olacaktır..Kurabiyemiz soğuyunca, servise hazırdır. İçindeki pudra şekeri ölçüsünden bir kaç kaşık daha fazla koydum....Üzerinede pudraşekeri serptim..Şeker hastalığı bu olsa gerek:)Soğumasınıda beklemeden afiyetle yedik..
Kolay gelsin , afiyet olsun.......

3 yorum:

  1. Bir daha kurabiye yaparsam bende arap oluyum. bu ikinci kurabiyem ikisi de trabzon ekmeği gibi oldu.

    Her şeyi tıpatıp uyguladım nasıl kötü oluyo anlamıyorum ben.. nerde hata yapıyorum bilmem ki... Bayan eli şart sanırım :)

    YanıtlaSil
  2. tarifinizi 2 kere denedim birinde unu fazla oldu sert oldu diğerinde tepsiye hepsi yayıldı ben düzgün tombul veya sizin resimdeki gibi olsun istedim ne yapabilirim

    YanıtlaSil
  3. kabartma tozu koymadan yayılması gerçekten çok ilginç:(sert olmasıda ununun fazla gelmesinden kaynaklanıyor.unu koyarken hiç ölçmedim ama kulak memesi yumuşklığı tabir ettiğimiz şekilde olması lazım ,ele yapışmadığı zaman ölçü tamamdır. en kısa zamanda kurabiyeyi
    istediğiniz şekilde yapabilmeniz dileğiyle...

    YanıtlaSil

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.