15 Eylül 2007 Cumartesi

ÖRÜMCEK ADAM PASTASI


Pastam her ne kadar kusursuz olmasada, oğluş için yaptığımdan ve ilk göz ağrım olmasından dolayı,ben çok beğendim.:)umarım sizlerde beğenirsiniz.Bir dahaki sefer inşallah kusursuz pasta yaparım yada inşallah o günleride görürüm:)
Şimdi ise nacizane pasta tarifimi vermek istiyorumm...Nette yaptığım araştırmalar sonucu transfer kremayla örümcek adamı yapabileceğimi öğrendim..Mutlaka denemenizi önericem...Zor gibi gözüksede inanın çok kolay...Başlamak bitirmenin yarsıdır demişler..Ben de aynen öle yaptım..Hanimişin sayfasında okuduğumda, bende yapabilirim, malzemeler çok basit demiş, kafama koymuştum bi kere..Ve işte gördüğünüz sonuş ortaya çıktı......Bizlere böyle detaylı bir tarif verdiği için, sonsuz teşekkürlerimi bildiriyorum kendisine...

Şimdi ise pastanın yapımında kullandığım, malzemeleri anlatmaya çalışayım.....

MALZEMELER
KEKİ İÇİN;
6 Yumurta
1 Bardak şeker
1,5 bardak un
1 fincan su
1 paket kakao
kabartma tozu
KREMASI İÇİN;
1 Paket vanilyalı kremole
2,5 bardak süt
3 tane muz
bolca damla çikolata.
----------------------
yarım paket çikolata sosu
1,5 bardak süt..
----------------------
2 poşet kremşanti
1,5 bardak süt
YAPILIŞI;
Kek malzemeleri çırpılıp, yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıpta pişirilir, soğumayarakılır...
Bu arada kremole mikserlenir, ve buzdolabında dinlenmeyerakılır..Aynı şekilde kremşantide hazırlanıp, buzdolabına konulur..Bu arada ,kek soğuduktan sonra, ortadan ikiye kesilir.Çikolata sosu ,üzerindeki tarife göre hazırlanır.. Sıcakken yarısı kekin üstüne dökülür..Daha sonra bir kat kremole sürülür, üzerine dilimlediğimiz muzlar dizilir.Sonra üzerine kremolenin kalansmı sürülür,üzerine damla çikolatalar serpilir , ikinci kat kapanır..Onun üzerine soğuyan çikolata sosu,tekrar ısıtılıp, kekin üzerine dökülüp, çekmesi sağlanır. Üzerinede buzdolabında dinlenmiş olan şanti, kenarları ve üstüne kaplanır..Son işlemde, krema transferi ile yaptığınız her hangi bir süs ,figür pastanın üstüne konulur.. 1 gün dinlendikten sonra pastamız servise hazırdır ..Afiyetler olsun........
Sevgiyle kalın...................ÖZLEM...................

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.