13 Temmuz 2008 Pazar

DOĞUMGÜNÜ SOFRASI ve SÜNGER BOB PASTA



Merhabalar, bloğa yazı yazmayalı tam bir ay olmuş.Tatil bir geldi pir geldi ,ama hak verinki çoğunuzda aynı durumdasınız..Bu zaman zarfında ne yaptın diye soracak olursanız ,okulların kapanmasından sonra malumunuz evde olan oğlumla vakit geçirmeye çalışıyorum.Günü birlik gezmelere gidip eğleniyoruz..Akşamın nasıl geldiğini anlamıyoruz bile..Kışın gecenin yarısında uyuyan ben şimdi yorgunluktan erkenden yataktayım.:).neyse lafı fazla uzatmadan yorucu son bir haftamın nasıl geçtiğini anlatayım.Başlıktan anlamışsınızdır sanıyorum..Tabiki biricik oğlumun doğumgünü partisi hazırlıklarıyla :)oğluşun yaş günü yaz tatiline denk geldiğinden bir türlü anaokulunda kutlayamamıştı..Arkadaşlarıyla kutlamak hep içinde ukde kalacaktı..Bende daha fazla büyümeden hayatında unutamayacağı güzel bir gün hazırlamak için kolları sıvamaya başladım..
Googl da uzun bir süre araştırma yaptım..Daha sonra bulduğum yabancı bir siteden resim yazıcısından parti davetiyeleri çıkarttım..





Dağıtması için renkli zarfalara koyduğum davetiyeleri, kendi el yazısıyla yazarak arkadaşlarına verdi.. İşin küçük bir bölümünü tamamlayarak bu işe ilk adımı atmış olduk.Eminönüne gidip, çocuklar için olan partimizi tamamlayıcı ,tabak, bardak ,peçete,kaynana dili, parti şapkaları ,balonlar aldım..Evimizin bahçesini balonlarla ve rafyalarla bol bol süsledik.. Çocuklar için uyduruktan sünger bob pinyata yaptım:).Balonların içine not kağıtlarına yazılmış hayvan isimleri yerleştirdik ve patlatmalarını isteyip şanslarına hangi hayvan çıktıysa taklitlerini yapmasını söyledik:).Oyunlar oynadık.....
Uzun bi süre nasıl bir pasta yaparımda hem bereketli ,hem kolay ,hemde oğluşun istediği bir pasta olur diye düşündük.sonunda büyüklerin ve küçüklerin sevdiği sünger bobta kararldık.
2 gün öncesinden Seyhan arkadaşımla pastamızı yaptık..Buradan canım arkadaşıma içten teşekkürlerimi sunuyorum..Biz bu işi yavaş yavaşrttık abicim;)anladın sen onu....


SÜNGER BOB PASTA






MALZEMELER


5 yumurta

1 bardak şeker

1 bardak un

1 türk kahvesi fincanı süt

2 kaşık dolusu nişasta

1 paket vanilya ve kabartma tozu

KREMASI

2 paket krem şanti( 4 poşet)

2,5 bardak süt

1 paket kakaolu krem ole

2 bardak süt

Arasına koymak için 200 gr beyaz çikolata (2 paket

2oo gr damla çikolata (1 kase dolusu

vendık ,fıstık

Ara katları ıslatmak için;

bir kase tanesiz vişne reçeli yada her hangi bir reçel.

ve karemel sos

Üzerini kaplamak için 1 kiloya yakın şeker hamuru





YAPILIŞI


Kek malzemeleri çırpılır.Yağlı kağıt serilmiş büyük boy fırın tepsisine dökülür..Bu malzemeden 2 ölçü yaptım.Piştikten sonra tepsideki kek ortadan ikiye bölünür.. İki tane dikdörtken parça elde edilir..Öbür tepsideki kek de ikiye bölünür..Bir parçası truf olmak üzere dolaba kaldırılır ,diğer parçasıda pastamızın 3. katını oluşturur.Soğuması ve dinlenmesi için streçe sarılır ve buzdolabında 1 gece dinlenmeye alınır..Ertesi gün kremalarımızı hazırlıyoruz..krem oleyi çırpıp, içine 1 paket krem şanti karıştırıyoruz..15 dk buzdolabına kaldırıyoruz.Krem şantilerimizide çırpıp aynı işlemi yapıyoruz..Kekimizin ilk katını tanesiz vişne reçeliyle ıslıyoruz..Kakaolu kremamızı sürüp üzerine bolca irice kıyılmış beyaz çikolatamızı ve fıstığımızı serpiyoruz..2 kat keki kapıyoruz üzerine karemel sosu sütle biraz inceltip her tarafına gelecek şekilde sürüyoruz..Bolca krem şanti ile kaplıyoruz..Damla çikolata ve fıstığımızı serpiyoruz..3. katıda kapayıp reçelimizle hafif keki nemlendiriyoruz ,ince tabaka halinde her tarafını krem şanti ile kaplıyoruz..Dört bi tarafı bembeyaz olmalı..Pastamızın iskeletini dinlendirmek üzere buzdolabına kaldırıyoruz..Şeker hamurlarını renklerine ayırıp düzenliyoruz..Merdaneyle ıp ilk önce kahverengismı pastamıza yerleştiriyoruz.Daha sonra beyaz ve sarı kısmı kapayıp ,üzerinin şekillerini yapıyoruz..


Tabi böyle anlatırken çok çabuk bitiyor, ama inanın üzerini kaplamak en az 3 saatini alıyor insanın..Pastayı büyük buzdolabı poşetine geçirip 2 gün buzdolabında muhafaza ettim ,hiçte bişi olmadı..inanın tadıda lezzet gelmişti:)benden söylemesi ,yapmak isteyenlere şimdiden kolay gelsin..


Ortaya güzel bir iş çıkınca ,şeker hamuruna gitgide daha fazla ısınmaya başlıyorum:))


herkese sevgilerimle..






Yanına kurabiyesinide yapmalıydım ve 4 gün öncesinden pişirip süslediğim kurabiyeleri, sarıp sarmalayıp buzdolabına kaldırdım.
Doğumgünü partimizin tatlı kısmını atlatmış bulunuyordum.Sıra çocukların ilgisini çekeceği dr.otker sitesinde bulduğum kaplumbağ şeklindeki zeytinezmeli açma da idi.







Benimki biraz besili kaplumbağ oldu ama çocuklar çok beğendi.:)
Daha sonra tost ekmeklerinden şekilli kanepeler hazırladım..Her sene fiks çocuklu misafirlere ve doğumgünü sofralarına konuk olan sosisli lolipoplardan yine yaptım.Elmaların üzerlerime sapladım..Patatesten civciv ve kirpilerimiz hale hazır çocukların yemelerini bekliyorlardı..Tabi büyükleride unutmamak lazım;)..Bizler içinde ananemiz sarma ve nefis sosyete mantılarını yaptı..Menüyü böylece tamamlamış olduk..şimdilik resimlerle idare edin.Gelmesi gereken tariflersa zamanda eklenecektir...Oğluma bizimle sağlık mutluluk dolu bir hayat geçirmesini diliyorum..Allahım hayırlı evlat eylesin ve seni çokkkkk seviyorum.Biricik yavrum benim..Emirr Kaanımm büyüdün oğlum hemde çok.İyiki doğdun ve iyiki hayatımda varsın.

Böyle bir parti düzenlemek isterseniz sizlerde evde kendi imkanlarınıla rahatlıkla hazırlayablirisniz..İnanın hemde çok küçük meblalarla.. Sormak istediğiniz soru olursa yorumlarınızı bekliyorum...Sanırım uzun bir süre daha buralarda olamayacağım..Herkesecacık sevgilerimi yolluyorum..Hoşçakalın..

47 yorum:

  1. benim sormak istediğim bir soru var: bütün bu curcunayı bana önceden anlatıp,yaptıklarını gösterdiğin halde neden çağırmadın:))))

    canım herşey için ellerine sağlık:)

    Rabbim sizlerle birlikte geçireceği hayırlı uzun bir ömür nasip etsin inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Özlem'cim iyi akşamlar enfes bir davet masası ellerine sağlık,davetiyeler de çok şık.Emir Kaan'a nice mutlu seneler dilerim,öptüm

    YanıtlaSil
  3. O muhteşem günü bugün de hep konuştuk .Çocuklar da ben de uzun süre unutamayacağız gibi .Her şey gerçekten çok güzeldi emeğine ve ellerine sağlık .Emir 'imle sevdiklerinizle nice hayırlı ömürler, yaşlar geçirmeniz dileğimle ikinizi de öpüyoruz...

    YanıtlaSil
  4. ooo hepsi de şahane..pastaya bayıldım..ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. herşey harika görünüyor ellerine sağlık oğulcuğununda doğumgünü kutlarım nice cüzel yaşlara inşallah

    YanıtlaSil
  6. Herşey harikaydı ardadaşım.
    İnşallah çocuklarımızda bizim gibi arkadaşlıklarını sürdürürler.
    Hazır elin alışmışken bizde bir parti yapsak diyorum =)
    Emeğine ve ellerine sağlık.
    lezzetavcisi

    YanıtlaSil
  7. Sevgili Özlem,
    ellerine sağlık.Oğlunun doğum günü kutlu olsun.İnanılmaz ince düşünmüşsün.Herşeyi ince ayrıntılarına kadar ayarlamışsın.Kutluyorum.Oğlunun ne kadar mutlu olduğunu tahmin ediyorum.Senin gibi annesi olduğu için çok hava atmıştır.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  8. Özlem'ciğim oğlunun doğum günü kutlu olsun, sağlıkla daha nice yıllara...
    Canım çok güzel hazırlık yapmışsın, masa çok güzel, pasta da öyle, kısaca herşey mükemmel, çocuklara afiyetler olsun, sizin de ellerinize sağlık, güzel bir gün geçirmiş çocuklar, daha nicelerine canım...
    Sevgilerimle öptüm güzelim...

    YanıtlaSil
  9. özlemimm recimdeyizzzz yahu çaktırma:)))) çanım ya hakkaten o kadar buluştuk bi türlü sana denk gelmedi..neyse ne diyoruz birdahaki sefere inşallah:))) hayatcım oğluşun doğum gününü kutluyorum sağlık mutluluk başarı diliyorum yanaklarından öpüyorum...ellerine sağlık harika şeyler hazırlamışsın çağırsaydın yardıma gelirdik bacım:))) öpüyorum sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. oğluşun doğum günü kutluolsun nice yıllara cnm
    mamalarda harika valla bayıldım

    YanıtlaSil
  11. canım öncelikle oğluşunun doğum günü kutlu olsun nice sağlıklı hayırlı senelere..hangisinden başlayacağımı şaşırdım hepsi birbirinden harika olmuş pastaya bayıldım zaten ama kurabiyelerde şahanee ellerine ve emeğine sağlık..Ayrıca güzel yorumun için çok teşkr ederim canım kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  12. amanınnn sofraya bakkk. öçlemim vallahi sana imreniyorum lüks otel açık büfeleri gibi sofra hazırlamışsın.. ben kendime yumurta pişiremiyorum bu ara. Ellerine sağlık bacım.Allah oğluşuna, sana ve babasına hayırlı uzun ömürler sağlık sıhhat afiyet nasip etsin. Hamzanın pastasını ve kurabiyelerini de sana yaptırcam sen şimdiden çalışmalara başla:) Allahım davetli olduğum halde nasıl gelmedim ben bu güzel sofraya. Bana duvar gösterin başımı vurcam. çekilin tutmayın beni bırakın diyorumm bırakıııııııınnnnnnnnnnnnnnnn.......

    YanıtlaSil
  13. Harika bir menü ve süper bir party olmuş :))oğulcuğununda doğumgünü kutlarım nice cüzel yaşlara

    YanıtlaSil
  14. aaa aa:)) tesadüfe baakk..
    mis gibide görmüş ve doğumgününüzü kutlamaya gelmek istemiştim..ama veletler başımda hatta tepemdeydi yazımı ekleyip çıktımdı.
    emir kaan'a nice nice yaşlar diliyorum özlem'cim .sağlık mutluluk dolu günleri olsun.yoluda bahtıda açık olsun.amiinn..
    özlem'cim seninde ellerine sağlık olsun kesenize bereket dolsun..maşaAllah yok yok ne ararsan varmış.bendende sevgiler olsun..

    YanıtlaSil
  15. Özlem sofra şahane,menü tam çocuklara göre,ellerine sağlık...
    Oğlunun doğum günü kutlu olsun..Nice senelere...

    YanıtlaSil
  16. Masadaki hersey birbirinenden lezzetli görünüyor,pastada cok güzel olmus arkdasinin ve senin ellerine saglik canim.
    Yakisikli prensine saglikli uzun ömürler dilerim,sansi bol olsun

    YanıtlaSil
  17. Böyle bir sofra ve partide kim coşmaz ki !! Ben bile orda olsam en az çocuklar kadar şen olurdum sanırım :)

    Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
  18. Merhaba Özlem,


    Benim kızımın(Bengisu'nun) da doğum günü 10 temmuz idi ama biz arkadaşları tatilde olduğu için aile arasında yaptık.Kızım çok heveslenmişti bu sene doğum günü için ve çok mutlu oldu.


    Yeni yaşı oğluna sevdiklerinizle birlikte güzel günler getirsin...Rabbim hayırlı bir ömür nasip etsin...


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  19. Oğlunuza hayırlı uzun ömürler diliyorum .Harika bir parti olmuş nice partilere sağlıkla inşallah.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  20. Sevgili Özlem,Emir' sağlıklı nice güzel yıllar diliyorum..

    Masanız o kadar güzel ve rengarenk ki..Hele davetiyeleri ise ayrı bir güzelliğe sahipler..Hepsi için ellerine sağlık..


    Sevgilerle..

    YanıtlaSil
  21. Sevgili Özlem hepsi birbirinden güzel harika bir doğumgünü sofrası yapmışsın, ellerine sağlık. Yakışıklı Emir'e sağlıklı, mutlu, uzun bir ömür diliyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Tatlı Öslemimmm, sağlıklı, sıhhatli nice güzel yıllar dilerim oğluşuna, Allah nazardan saklasın ..Partin harika olmuş, herbirşeyler ayrı özenle ve sevgiyle hazırlanmış..Ellerin dert görmesin maharetli bacım,
    Öpüyorum oğluşunla seni..

    YanıtlaSil
  23. şimdiki çocuklar çok şanslı böyle marifetli anneler olunca herşeyin en güzelini yaşıyorlar canım benim yavrunun doğum günü kutlu olsun hayatı hep mutlu, sağlıklı geçsin RABBİM uzun ömürlü etsin pastası,sofradakiler ne diyeyim hepsi tek kelimeyle muhteşem ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Sevgili adaşım,
    Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. Minik Emir'in de doğum gününü kutluyorum. Sağlıklı sıhhatli mutlu bir ömrü olur inşallah...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  25. Öslemim, nasıl güzel olmuş. hayal ediyordum ama böyle olacağını düşünmüyordum. çok başarılı. Ellerinize sağlık hayatım.

    besili kaplumbağada enfes olmuş...:)

    Yavrucuğa mutlu mutlu seneler.

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  26. canım yakışıklı oğluşunun yeni yaşı kutlu olsun:) ellerine sağlık mükemmel bir sofra olmuş.izninle kahve dostları adlı link bloguma eklemek istiyorum linkini..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  27. özlemciğimmm,
    ne güzel hazırlamışsın her şeyi...
    sen çok ince ve zarifsin canım.
    ellerine kollarına sağlık.
    oğluna sağlıklı,mutlu huzurlu başarı dolu yıllar dilerim canım
    çok öptüm

    YanıtlaSil
  28. Nice nice mutlu yillara.Curcunada,sofrada harika.Ama benim favorim kaplumbaga.Bayildim.
    Ellerine saglik hersey cok güzel olmus

    YanıtlaSil
  29. oğluşuna mutlu yıllar canım.. rabbşm bahtını gzüel eder inşallah... dönmene çok sevindim ...görüşmek üzere çok öptüm.. ayrıca pastalar süper ellerine kollarına sağlık

    YanıtlaSil
  30. Ah ne güzel ne güzel!
    Hepsi pek mutlu olmuş olmalı. Emir Kaan'a nice sağlıklı, sevinçli, güzel yıllar.

    YanıtlaSil
  31. aman ya rabbimmmm :) evlere şenlik sofraya çocukların ifadelerine bakın :) eminim çocuklar eve gittiklerinde yorgunlukdan pestilleri çıkmış haldedirler.Balon oyunu da süper bi fikirmiş aklımın birrr köşesine yazdım :) Pasta da harika olmuş.İnsan şeker hamurundan korkuyo aslında başta ama güzel bir iş çıkarınca ben bunu kıvırırım yaa diyosun :) sizede öyle olmuş bence de kıvırmışsınız siz bu işi :)

    YanıtlaSil
  32. oğluşun doğum gününü kutluyorum..ellerine sağlık harika şeyler hazırlamışsın tam cocuklara gore hersey,:) :))) öpüyorum sevgilerimle

    YanıtlaSil
  33. Özlem'cim oğlunun geçmiş doğum günü kutlu olsun, nice nice güzel senelere, ne kadar güzel şeyler hazırlamışsın..ellerine sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  34. ne guzel hazirlanmissin oglunu kutlarim canim,hersey harika gorunuyor eline saglik,sevgiler

    YanıtlaSil
  35. güzel yorumun için teşekkürler canım.oğlunun doğum günü kutlu olsun.RABBİM daha nice uzun, hayırlı ve sağlıklı yıllar nasip etsin.yaptıklarının hepside birbirinden muhteşem.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  36. Menü harika görünüyor ellerine sağlık. Çok güzel bir hafta sonu diliyorum.
    Hoşça kalın.

    YanıtlaSil
  37. selaaam, sofra harika olmus, pasta bir sanat eseri mubarek, ellerinize saglik. oglunuzun yasini kutlar ve saglikli birlikte omur dilerim...sitenizde cok guzel, hemen ekledim listeme, daha sikca goruselim, sevgilerimleee

    YanıtlaSil
  38. Süperrrrr çok iyi etmişsin canım eminim oğlun ve arkadaşları çok eğlenmiştir Allah uzun ve sağlıklı bir ömür versin oğluna ve sana ellerine sağlık herşey çok güzel olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
  39. Canım harika bir parti düzenlemişsin..Oğluna nice yıllar diliyorum sağlık ve sıhhatle..İyi haftalar canım sevgiler..

    YanıtlaSil
  40. canım Allah uzun ömur versin ve pasta super ellerine sağlık sevgilermle...

    YanıtlaSil
  41. Ozlemcigim harikasin hersey cok ozenle hazirlanmis ellerine emegine saglik canim Emir Kaanin dogum gununu kutlarim. Allah saglikli sihatli sevdikleriyle birlikte nice dogum gunleri kutlamak nasip etsin.
    kucak dolusu sevgiler selamlar gonderiyorum.

    YanıtlaSil
  42. Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalpleri okşadığı, anın bir asra bedel olduğu bu gece dualarda birleşen gönüllerden olabilmek dileğiyle...


    Miraç kandiliniz mübarek olsun...


    sevgiler...

    YanıtlaSil
  43. PORSELEN DEMLİK yepyeni bir etkinlik ile karşınızda…
    YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ-4 PİLAVLAR

    http://porselendemlik.blogcu.com
    http://selmahlc.blogcu.com
    http://birdemliksohbet.blogspot.com
    http://yoresellezzetler.bloggum.com tarafından hazırlanmıştır

    etkinliğimizin yeni sahibesi www.capankizimutfakta.blogspot.com olarak 10/8/2008 ile 01/09/2008 tarihleri arasında 20 gün boyunca ben yapacağım konumuz:PİLAVLAR

    anadolunun zengin sofrasını evlerimize sunmak,bizi biz yapan değerlerimizin hünerli ellerle bütünleştiği yemeklerimizin tarih kokan hikayelerini sunmak ve bu lezzetleri siz değerli dostlarımızla paylaşmak…
    sizde bu lezzet dolu maceraya davetlisiniz…
    eğer sizlerinde sofralarında yer bulan kendi yörenize ait bir tarifiniz var ise tarifinizi bize ulaştırabilir böylece bir yerlerde kalmış lezzetleri tüm dostlarınızla hem paylaşmış olacak hem de yörenizin kültür ve değerlerini tanıtmış olacaksınız
    yapmanız gereken şey;
    hazırladığınız yöresel yemeğinizi ismi ,yöre adı ,tarifi ve birkaç aşama ile çektiğiniz fotoğraf ile bloğunuzda yada sitenizde yayınlayıp daha sonra ev sahibine yorum ya da e-posta ile haber vermek
    örnek:
    isim:perde pilavı
    yöre adı:siirt
    buraya ise tarifimizin resmi ile beraber detaylı anlatımı gelecek şekilde…
    iletişim:kadininmutfagi@hotmail.com ya da www.kadininmutfagi.blogcu.com
    unutmayın tarifler sadece tarihi yöresel tarifler olmalıdır

    YanıtlaSil
  44. tatlı ogluşunun doğum günü kutlu olsun canım pasta çok şeker görünüyor ellerine saglık yaz yoğunluğundan pek uğrayamaz oldum canım kusura bakma fırsat buldukça geleceğim kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  45. Süper bir sofra hazırlamışsın. Ne kadar çok ayrıntı. Ellerine sağlık. Oğluşunun da geçmiş doğum günü kutlu olsun

    YanıtlaSil
  46. seker kaplamayı nerden aldınız?

    YanıtlaSil
  47. şeker kaplamayı nerden aldınız?

    YanıtlaSil

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.