6 Mayıs 2008 Salı

KAKAO SOSLU HİNDİSTAN CEVİZLİ KEK


Üstümüzden büyüüükkk bir yük kalktı.Beklenen düğünümüz hayırlısıyla haftasonu gerçekleşti.Bir kaç gündür boşluktayım sanki..İnsan yoğun tempoya alışınca, yapacak birşeyde bulamayınca, bi afallama yaşıyor ister istemez:)..
Çifte kumrulara ömür boyunca mutluluklar diliyorum..Şimdi kendilerini dinlenmek üzere tatile uğurladık..Darısı başıma diyorum..Buna ihtiyacım var çünkü:)
Görmüş olduğunuz keki 1 ay önce yine oğlumun beslenbesindeki kek günü için denedim ve her hafta perşembe günleri geldiğindede yine yineledim..Oğluşun öğretmeninden bile bu kek için istek geldi..:)ne kadar güzel olduğunu siz tahmin edin artık..Yumuşacık nefis aromalı bir kek..
Herkese şiddetle tavsiye ediyorum .Üstelikte çok bereketli.Denemeyenler mutlaka denesinler diyorum..Keki yeşilkivide görüp denedim fakat ben ufak tefek değişiklikler yaptım.Tarifi aynen kopyalayıp yanına yaptığım düzeltmeleri ekleyeyim.E hadi buyrun tarifi;



MALZEMELER
Keki İçin:
4 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ+erimiş margarin karışımı (1 bardak sıvı yağı kullandım
1′er pkt vanilya ve kabartma tozu
3 su bardağı un
Sosu İçin:
3 su bardağı süt
2 yemek kaşığı kakao(Ben 3 kullandım
yarım su bardağı şeker
Ben 1 yemek kaşığı kahve kreması ekledim
Üzeri İçin: Hindistancevizi
YAPILIŞI:
Aynen kek pişiridiğimiz sırayla şekeri ve yumurtayı en az 5 dk mikserle çırpın.Sütü ve yağı katın bir kez daha çırpın.Unu, kabartma tozunu ve vanilyayı eleyerek ekleyin ve bir kez daha
karıştırın.Yağladığınız büyük boy borcam tepsiye hamuru dökün ve üzerini düzeltin. Kesinlikle şekilli kalıp kullanmayın.Bu arada sos malzemelerini karıştırıp kaynamaya bırakın. Kaynadıktan sonra altını kısıp arada karıştırarak 5 dk pişmeye bırakın. Başından ayrılmayın, taşabilir. Pişince soğumaya bırakın.Pişen ve soğuyan keki dilimlere kesin, sosun içine batırıp heryerine değmesini sağlayın ve hindistancevizine bulayın.Kekleri olabildiğince küçük kesin 40 dilim kadar çıkıyor..Tepsinin boyutu 27×40 cm Uzun dikdörtken borcam..Afiyetler olsun..

32 yorum:

  1. canım özlemimm seni çok özledim inan:)
    ortalıktan kaybolmadan önce bu keki bana tavsiye etmiştin. ben de pazar günü denedim ve çokkk memnun kaldım:)
    ay ama soslama işlemi çok el oyalıyo:))) herkes bayıldı ,ben de herkese tavsiye ediyorumm:)

    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. Aramıza dönmene sevindim =)
    Gençlere bir ömür boyu mutluluklar diliyorum.
    Sana yakışan uğraşmalı bir tarif =)
    Hiç üşenmiyon mubarek eminim harika olmuştur ellerine sağlık.
    Bir perşembede bize uğra =)
    l.avcısı

    YanıtlaSil
  3. Ozlem'cigim,
    Cok guzel bir kek olmus, tek kelime ile harika, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  4. Bir arkadaşımda yemiş ve çok beğenmiştim,çok lezzetli oluyor.


    Ellerine sağlık nefis görünüyor.


    sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. canım özlemmmm,
    hasret kaldık valla sana:)
    kumrulara sonsuz mutluluklar dilerim...bir yastıkta kocasınlar inşallah:)
    kekin nefis olmuş,ellerine kollarına sağlık
    çok öptüm çoook

    YanıtlaSil
  6. canım düğün telaşından kurtulduğuna sevindim...yeşildomatesimde bu hafta sonu senin tempona girecek...

    evli çiftlere ömür boyu mutluluklar...

    düğün ayrıntılarını isterim haa...merak ediyorum...

    canımmmmm kekin gerçekten nefis...deneyeceğim kesin....

    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Nefis bir kek olmuş gerçekten. En kısa zamanda deneyeceğim. Ellerine sağlık. Sevgiyle kal...

    YanıtlaSil
  8. cnmmmmm tatil için mi dügün için mi darısı başıma dedin anlayamadım:))))) şaka şaka...kek için ellerine sağlık diyecektim,muziplik yapasım tuttu.slmlar

    YanıtlaSil
  9. bende istiyorummmmmmmmmm ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Ayy kesin süperdir tabii lezzeti..mis gibi hindistan cevizi bide kakao sosu, ooh yeme yanında yat...
    ellerine sağlık Özlemim benim,
    tyeni evlilere mutluluklar diliyorum bende..
    Senide kocaman öpüyorummm..

    YanıtlaSil
  11. yeni evlenmis ciftlere mutluluklar dilerim.
    Hindistancevizli pastlar tatlilari cok severim,kekde nefis olmus eline saglik canim

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Özlem,
    Bu muhteşem kek parçaları lokum gibi olmuş,bu tarif denenip,tadına bakılmazda ne yapılır?
    Ellerine sağlık,1.resim gecenin bu vaktinde bitirdi beni : )
    Yeni evli çifte de ömür boyu mutluluklar diliyorum.

    YanıtlaSil
  13. özlemimmmmm yavruceylanımmm demek düğün bitti allah utandırmasın bir ömür mutlu etsin....bu keki bende gördümde denemeyi düşünmüştüm sende yaptın beğendin madem ee yapalım bizde mahrum kalmayalım dimi kuşum:)))) öpüyorum yavruceylanım ...sevgülerümle kaluver......

    YanıtlaSil
  14. slm
    gözünüz aydın çiflere mutluluklar dilerim
    bu keki bende yapmıştım çok güzel gerçeketen.seninde ellerine sağlık cnm
    öptüm

    YanıtlaSil
  15. INANILMAZ GÜZEL BIR TARIF ELINE SAGLIK CANIM.HARIKA.BIR COK EVHANIMI DUACI OLUCAKTIR BU TARIF ICIN CANIM.BASTADA BEN.
    DENEYECEGIM INSALLAH.
    GÜZEL BIR GÜN DILIYORUM,ZIYARETIN ICIN TESEKKÜR EDERIM:)

    YanıtlaSil
  16. HOBİDÜNYAM YEMEK ETKİNLİĞİ #2 POĞAÇA YE

    Edaca30 ve ben papatya68

    Hobidünyam.womanforum için hazırladığımız yemek etkinlikleri "2" poğaça etkinliğine sizlerinde katılımlarını bekliyoruz.

    10-5-2008----10-6-2008 tarihleri arasında yapılacak olan etkinlikte sizleri ev sahibesi olarak ben yani (papatya68) ağırlamak istiyorum poğaçalarınızı alıp gelin çaylar benden:)

    yapmanız gereken şey güzel ellerinizle yaptığınız nefis poğaçalarınızı bloğunuzda yayınlayıp benim bloğuma yorum bırakarak bildirmeniz ben gelip kopyaladıktan sonra hem bloğumda ve hemde hobidünyam.womanforum da yayınlayacağım lezzetli paylaşımlarınızı bekliyoruz.

    sevgilerle: EDA & AYNUR

    NOT:

    etkinliğimize bloğu olmayanlarda katılabilirler (sahrayolu@gmail.com adresine tariflerinizi ve isimlerinizi yazıp göndermeniz yeterli olacaktır bekliyoruz:)

    YanıtlaSil
  17. eline sağlık arkadaşım değişik bir tarif denemek gerek eminim ki çok lezzetlidir. Ben de beklerim arkadaşım sevgiler

    YanıtlaSil
  18. ozlemcigim kekin harika otesi olmus ellerine saglik canim mutlaka deneyecegim.denedigimde sana yazarim.
    kucak dolusu sevgilerimi biraktim.

    YanıtlaSil
  19. merhabalar canım yaptılkalrın harika hepsi birbirinden güzel ellrine sağlık arkadaşım annelr günün kutlu olsun sevgilerimle iyi akşamlar
    www.ahsapboyaci.blogcu.com banad ziyarete beklerim arkadaşım sevgilerimle

    YanıtlaSil
  20. Süper olmuslar canim, ellerine saglik. Anneler gününü kutluyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  21. Özlemcim genç çiftlere ömür boyu mutlulular diliyorum ALLAH bir yastıkta kocatsın
    ellerine sağlık canım tarifini okumadanda çok güzel bir kek olduğu görüntüsünden zaten anlaşılıyor
    anneler günün kutlu olsun kucaklar dolusu sevgiler canım

    YanıtlaSil
  22. Anneler gününü en içten dileklerimle kutluyorum.
    Sonrasında ise uzun zamandır aklımda olan ama bir türlü vakit bulupta hayata geçiremediğim KAHVALTI ŞENLİĞİ etkinliğimi başlatmak istiyorum. Artık yaz yavaş yavaş gelirken, güneş o güzel yüzünü bize göstermeye başladı. Güneşi görüpte pazar kahvaltılarını bir şölen haline getirmezmiyiz ?? Tabiki getiririz. İşte bu etkinliğin amacı da bu. Çiçeklerle dolu bahçe ve balkonlarımızda bütün aile bireylerinin toplandığı bir günde kahvaltı masalarımızı şenlendirecek alternatifleri bu sayfada paylaşmak istiyorum. Dilediğin herşey örneğin; Omlet çeşitleri, şarküteri çeşitlerinin sunum ve hazırlanışı, kolay börekler, kanepeler, kahvaltı tabakları aklınıza gelebilecek herşeyi benimle paylaşabilirsin. Etkinliğim 14 mayıs ta başlıyor bitiş tarihi ise 8 haziran. Bugün den itibaren mail adresime tarifini gönderebilirsin. Bu aralıkta mutfaktayim10@hotmail.com adresime göndereceğin mailine isim, blog ismi, şehir/Ülke ve tarif adıyla birlikte mail atmanı rica ediyorum. Atacağın mail o güzel sayfana uğrayıp harika tarif ve resmini alıp kendi sayfamda yayınlamama sebep olacak. Katılımını bekliyor ve kolaylıklar diliyorum :)

    Bu arada sayfamın sağ üst köşesinde göreceğin KAHVALTI ŞENLİĞİ isimli bannerı da sayfanda görmek beni onurlandıracaktır.

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. Canım anneler gününü kutlarım..Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Canım anneler günün kutlu olsun.Çocuklarınla sağlıklı mutlu bir anneler günü geçirmen dileği ile.Her günün anneler günü gibi olsun.

    YanıtlaSil
  25. çok değişik bir kek tarifi çok şık ve insanı denemeye sevk ediyor....ellerinize sağlık..aslı-izmir

    YanıtlaSil
  26. ellerine saglik cok lezzetli görünüyor kek bende hemen denemek istiyorum, yanliz bir sorum var en sonunda kahve kremasi ekledim yazmissiniz, yani süt tozu mu yoksa hazir kahve den mi bahsediyorsunuz buna bi aciklik getirirseniz cok sevinirim ve hemen yapmaya baslaya bilirim :)

    YanıtlaSil
  27. merhaba çok teşekkür ediyorum güzel sözleriniz için:)
    kahve kreması nescafelere kullandığımız kahve kreması:)ama olsada olur olmasada olur .ben yağlı bir krema olması için deneme yaptım. orjınal tarifte zaten yok.inşallah deneyip beğenirsiniz bence pişman olmıyacaksınız sevgilerimle

    YanıtlaSil
  28. evet iste budurrrr :) hem sorumu önemseyip cevap verdiginiz icin size cok tesekkür ederim hemde keki denedim ....cok süperin süperi oldu fevkalade.... :))) memleketimin keki bi farkli lezzetli ...türkmutfagi farki ve tabii sofra özlemi farkiii ... size kucak dolusu sevgiler yolluyorum almanyadan

    YanıtlaSil
  29. canım bu keki denedim gerçekten harika oldu....teşekkürler tarif için:)

    YanıtlaSil
  30. Selam,

    Ellerinize sağlık. Görüntü harika.

    Sevgiler*

    YanıtlaSil
  31. Harika. Ellerinize sağlık. Bugün tariflere bakarken çok pratik bir nutellalı kek tarifi buldum. İlgilenenler olursa, linkini paylaşmak istiyorum.

    http://istanbella.com/yemek/pratik-yemek-tarifleri/nutellali-kek/

    YanıtlaSil
  32. iyigünler tarifiniz çok güzel gözüküyor hemen denemek istiyorum ben tarifinizin 1sb.sıvıyağ+margarin karışımını anlamadım açıklama yaparsanız sevinirim cevap bekliyorum
    teşekkürler

    YanıtlaSil

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.