13 Ağustos 2008 Çarşamba

KREMALI KOLAY BARBİE PASTA




Pasta yapmayı sevdiğimi duymayan kalmamıştır, blog aleminde ve kendi çevremde..Ee durum böyle oluncada doğumgünü olan yeğenlerin ve arkadaşlarımın çocuklarının doğumgünü pastalarını yapmamam için bir engel yok:)Çocukluğumdan beri kardeş gibi büyüdüğüm kuzenimin sevgili kızı Melis için yaptığım barbie pastanın tarifini vereceğim sizlere ..ıkcası ben çok beğenmedim..Bir sürü hatalar bilerek bilmeyerek yapıldı..Bu pasta yapılırken....Sizlere benim yaptığım hataları tekrarlamamanız için uyarılar da bulunarak tarifi vereceğim ki sizde bu hatalara düşmeyin!..


Bu arada blog dünyası Halenze ile eski günlere dönüyor..Çoştu çoştur du bizi, neşemiz yerimize geldi..
Teşekkür ediyoruz kendisine:)))BLog manşeti hiç böle görmediniz:)

MALZEMELER
4 Yumurta
1bardak şeker
1 türk kahvesi fincanı süt ve sıvı yağ
1 bardak un
2 kaşık nişaşta..
Kabartma tozu vanilya
Keki ıslamak için 1 kase tanesiz çilek reçeli..

KREMASI

Çilekli puding
3 bardak süt
3 poşet krem şanti..
1,5 bardak süt.
İçi için muz ve şeftali küp küp doğranmış..
1 tane bacakları çıkarılmış barbie bebek ..iyicekanmış ve seralanmış olmalı!
Çok az şeker hamuru bebeğin giysisi olacak


YAPILIŞI

Yumurta ve şeker mikserle çırpılır..Sıvıyağ ve süt eklenir çırpmaya devam edilir..Un ve nişasta kabartmatozu vanilyada eklenip karıştırılır.Yağlı kağıt serili fırın tepsisine boşaltılır..Kaşık veya spatula ile üüzeri düzeltilir..Orta dereceli fırında üzerizarana kadar pişirilir..Soğumayarakılır..
Kek pişerken bir yandanda puding ocakta pişirilir..Soğumayarakılır..Pişen keki yuvarlak derin salata kasesinin boyunda kesilir.. Altına streç film serilir ,yavaşca dibine yerleştirilir..Bir kase çilek reçeli birazcak suyla inceltilir ve kek yumuşatılır..
Puding soğutulup mikserle bir poşet krem şanti içine katılıp çırpılır..Buzdolabında dinlendirilir..Meyveler pudingin içine katılıp kasedeki kekin üzerine dökülür..Tepside kalan kek dilimleriyle kremanın üzeri kaplanır.Çilek reçeliyle ıslatılır.Üzeri streç filme sarılıp buzdobında en az 2 saat bekletilir..*Aslında bir gece beklenmeli!
2 poşet krem şantiyle 1,5 bardak süt iyice çırpılır buzdolabında bekletilir..
Donan kekimiz dikkatlice servis tabağına ters çevrilir..Buzdolabındaki şantimizi kremakma poşetine koyup istediğimiz gibi süsleriz. pastanın ortasını boşrakırız. Barbi bebeğimizi şeker hamuruylayafetini yaparız ve pastaya yerleştiririz..Bir gece dinlendikten sonra pastamız servise hazırdır..

DİP NOT:

Pastayı anlattığım şekliyle yaparsanız sorun olacağını sanmıyorum..Bizim yanlışlarımız,pudingi üzerinde yazan süt miktarıyla yapmamız ,pudingimiz bir türlü donmadı.Dolayısıyla buzdolabında 2 saat bekletmemize rağmen, ters çeviridğimizde kekimiz çöktü..Siz siz olun en az 1 gece dolapta bekletin..Ve kremasını olduğundan koyu yapın..Bu hatalara vakit olmadığı için ve kendi evimde yapmadığım için düştüğüme inanıyorum..Bi dahaki sefere inşallah böle olmaz:)

Ama asıl önemli olan Melis kızımızın pastasını çok sevdiği ve başından bir türlü ayrılamadığı .Hatta pastasını bize kestirmek istemeyişiydi...Buda herşeye değdi:)
Doğumgünün kutlu olsun Meliscim..


Sevgilerimle.

29 yorum:

  1. Barbie ilk kez yenecek desenize:)
    Kız çocuklarının bu pastaya bayılacağından eminim. Çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık arkadaşım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. pasta çok şirin gözüküyor, yemeye kıyamassın, ellerine sağlık arkadaşım.
    neşeli günler.....

    YanıtlaSil
  3. Ahh ahh fellik fellik barbi pasta fotoları aramıştım sana,eski günlere döndüm şimdi:P
    hatalı matalı boşversene gayet enfes görünüyor cicim,ellerine emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. çok güzelll görünüyor benim aklım trufflarda kaldı nası aynı boyda oluyorr

    sevgilerrr

    YanıtlaSil
  5. bence kendine haksizlik ediyosun canim
    pastan harika gorunuyor ellerine saglik
    minik yavruya da uzun yillar dilerim
    afiyet olsun

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık.pasta çok hoş görünüyor.
    www.anilarvemutfagim.blogcu.com

    YanıtlaSil
  7. ya birisi sitemi hacklemiş adını isim listesinde en başa yazmış:))) sitemi tıklayın da görün münasebetsizi:))) hatta onunda sitesine tıklayın yakından görün:PP

    YanıtlaSil
  8. ehehe kız bu pasta ne güzel olmuş da benim gözüm bu barbiyi hiç tutmadı:) çakma barbi mi bu:) çin işi gibi. ama eteğine diyecek lafım yok. senin ellerinden muhteşem bir geline dönüşmüş zilli:)))

    YanıtlaSil
  9. ha bu arada papatya prenses 5 yorum yazmış. bak kapacak pastayı..:)

    YanıtlaSil
  10. aaaa sitenin güzelliğine bak:))) ben yırtıyorum kendimi hatun sitede iki numara yapıyo topluyo müşteriyi:)) harika olmuş kız şaplonun. güle güle kullan.

    YanıtlaSil
  11. pasta süper gözüküyor,şahsen ben yaşpasta yapmayı pek sevmiyorum ama görüncede hevesliyorum.

    YanıtlaSil
  12. Canim merhaba.
    bencede gayet güzel olmus barbie pastan.
    Ellerine saglik.
    Benim kizimda dogum gününde neresinden kesecegimize karar verememisti:))Cünki pastasina kiyamamisti.
    tekrar görüsmek üzere sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. canim cok neguzel olmus barbi pastan ellerine emeklerine saglik
    bende torunummu yas gunu icin yapmistim.
    daha yayina koymadim
    yapabilirim diyerek basladim ise ama hersey tamam
    is suslemeye gelince orada kaldim benim cok bilmis kiz torunumun fikirleriyle birseye benzedi:)))

    kucak dolusu selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. Pasta harika olmuş canım bayıldım...Bu güzel pastayı kesmeye kıyamaz insan....emeğine sağlık canım...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  15. canim bencede harika olmus ellerine saglik.sevgilerr

    YanıtlaSil
  16. özlemcim elelrine sağlık aksiliklere rağmen pastan harika görünüyor ...

    doğum günü kızımızında dopum günü kutlu olsun nice senelere böyle gzüel girer inşallah..

    sevgiler canım çook öptüm

    YanıtlaSil
  17. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık. Harika bir hafta sonu diliyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  18. arkadaşım ellerine sağlık çok şeker gerçekten denemek istediğim bir pasta hayırlı kandiller şimdiden iyi gecler

    YanıtlaSil
  19. arkadaşım ellerine sağlık çok şeker gerçekten denemek istediğim bir pasta hayırlı kandiller şimdiden iyi gecler

    YanıtlaSil
  20. Borçlarımızdan, ceza ve günahlarımızdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bağışlayandır, unutmayalım.. Eller semaya kalkıp, yürekler bir atınca bu gece, gözler sevinç yaşlarıyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualarınız kabul olsun!

    YanıtlaSil
  21. çok güzel bir barbie pasta olmuş eline sağlık hayırlı kandiller sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Bu gunun feyzi uzerinize,rahmeti gecmisinize,bereketi evinize,
    nuru ahiretinize,sicakligi yuvaniza dolsun.
    Berat kandiliniz kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  23. Adaşım pasta harika görünüyor. Çok marifetlisin çokkkkkkkkk ne diyeyim artık sana ben :))

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. canım kendine haksızlık ediyorsun göründüğü gibi kolay değildir bunu süslemek söylemesen kimse hatası olduğunu anlamayacak bence çok güzel olmuş benim torunlar hep erkek böyle barbili pasta yapmak kısmet olmayacak bana ellerine sağlık canım kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Canım Öslemim, sen yaptığın için görmüşsün hataları. Hiçç hata falan gözükmüyor.

    Enfes olmuş. Nasıl mutlu olmuştr pastanın sahibi :)

    ellerine sağlık canım benim.

    sıcacık sevgiler..

    YanıtlaSil
  26. Meşhurrr özlem sizsiniz demek..
    bayıldım pastaya ben de kızı olmayan talihsizlerdenim..
    sevgiler

    YanıtlaSil
  27. Gayet şık görünüyor pasta:) Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  28. Barbie pastan süper olmuş.. boş versene ufak hataları biz görmedik bile.. neyse canım ellerine sağlık..görüşmek üzere... sevgiler..

    YanıtlaSil
  29. merhaba pastalar çok güzel olmuş.bende yapmayı da yemeyi de sevenlerdenim.pasta hamurunu bende istedim yapmak fekat malzemelerine ulaşamadım.yapamadım yaptığım pastaları çok istedim süslemek ama olmadı yardımcı olcak var mı eskişehirden HAVVA

    YanıtlaSil

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.