10 Şubat 2008 Pazar

ŞERBETSİZ BEYAZ UN HELVASI. p.d.ç.s.etkinliği..


HÜNERLİELLER arkadaşım beni etkinliğe davet etmiş.. Bende bu son günde onu kırmayıp katılayım dedim..Kolaylıklar diliyorum kendisine...

Bu helvayı geçen sene blogcuda yayınlamıştım ,fakat resimleri kötü olduğu için buraya taşımak istemedim..Karar verdim kendi kendime:)bütün tarifleri tekrar deneyip burada yeni fotolarıyla yayınlayacağım..

Bu helvayı sık sık yapıyorum, hem kurabiye niyetine, hemde helva niyetine ..Pratik ve lezzetli oluyor..Mutlaka denemeyenler varsa denesin derim, alışkanlık yapıyor bunuda belirtmeden geçmeyeyim:)

MALZEMELER

125 gr katı yağ(yarı yarıya tereyağıyla margarini karıştırabilirsiniz.
1 su bardağı pudraşekeri
2,5 bardak un
üzeri için fındık fıstık oooooo:D..

YAPILIŞI

Unumuzu teflon tavaya alıp ocağımızda kısık ateşte 20 dk kavuruyoruz..Un beyaz kalacak ,dikkat edelim sürekli karıştıralımki dipi kenarları yanmasın.
Unu soğumaya bırakalım..Bu arada bir küçük tavada yağımızı eritelim..Pudraşekerini unumuzla karıştıralım yağımız eriyince hepsini harmanlıyalım 5 dk soğuduktan sonra elimizle iyice yoğuralım..Daha sonra küçük yuvarlak borcama elimizle sıkıca bastırarak aktaralım..
Ben her zaman helvamızı dilimleyip acele edip, buzluğa atar .10 dk sonra da yerdim...Fakat hep kırılırdı..Bu sefer sabırlı davranıp yarım saatten fazlaca buzdolabında beklettim ve dilimlerim hiçmi hiç dağılmadı ,sizde sabırlı olun derim ben ..Nefis helvamızı yemek için..Hepimize afiyet olsun ,eviniz bereket dolsun.....
Sevgilerimle

41 yorum:

  1. SELAM beni kırmayıp davetimi kabul ettiginiz için çok teşekkür ederim.tarifinizi siteme ekledim .sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Hayatımmm, bu ne nefis bir helva böyle.. Blogcudan hatırlıyorum gerçi kendisini. ve direniyorum yapmamak için ama daha fazla dayanamayacağım sanırım :))

    ellerine sağlık öslemim. azcık yarım porsiyonluk denemeliyim :)

    öpüyom yanaklarından sevgiler

    www.misssgibi.com

    YanıtlaSil
  3. Özlemimmm, canumun içüüüü..Selamını aldım dün :)))Keşke gelseydin yaa ne güzel olurdu seni tanımak :)) Helvayada bayılırım, getirirdin accık bana :(
    Öpüyorum seni...

    YanıtlaSil
  4. Canim merhaba, valla sayfana ugramayali nefis seyler eklemissin, bende uzunca bir ara vermistim ama artik burdayim insallah ve sizleri daha SIK ziyareet edecegim. Tekrar görüsmek üzere iyi pazarlar...

    www.blogcu.com/kayserimutfagi

    YanıtlaSil
  5. canım canım özlemim,
    anneciğim sağolsun sık sık yapar getirir bana:)bu yüzden hiç yapmadım...annemle çok yakın oturuyoruz rahat oluyordu,taşınıyoruz biliyorsun,biraz uzaklaşacağız tabi bu durumda helvamı da kendim yapacağım:(
    ellerine sağlık canım
    nefis görünüyor
    öpüyorum

    YanıtlaSil
  6. kalp kalbe karşıymış,
    aynı anda birbirimize yorum yazıyormuş:))))))

    öpüyorum özlemim

    YanıtlaSil
  7. selamlar özlemciğim helvan ve sunumun harika olmuş eline sağlık bu tarifide denenecekler listesine ekledim ayyy çok kabarık bir liste var elimde bazılarını denemeye başladım yakında bloğa ekleyeceğim senin helvada eklenecek inşaallah bende beklerim canım sağlıkla kal

    YanıtlaSil
  8. Ortaokul yıllarından beri yaparım un helvası. Ama şerbetsizi hiç yapmak nasip olmadı:)
    Denemek lazım:)))
    Ellerine sağlık canım,sevgilerrr

    YanıtlaSil
  9. helva nefis, cok severim hevayi unlu veya irmikli fark etmes
    serbetsis daha hic yapmadim ama mutlaka deniyecegim
    ellerine saglik

    YanıtlaSil
  10. HELVA SAHANE HEMDE SERBETSIZ.MUHAKKAK GÜZEL OLMUSTUR,ELLERINE SAGILIK.AFIYETLER OLSUN CANIM.
    YORUMUN ICIN TESEKKÜRLER:

    YanıtlaSil
  11. Canim,
    güzel yorumun icin öncelikle tesekkür ederim.
    Hmmm, harika birsey bu, hem kurabiye hemde helva niyetine yapiliyorsa, senin de ellerine saglik diyorum.

    Selam ve sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  12. Özlem'cim ne kadar güzel ve degisik bir helva yapmissin böyle.Ellerine saglik tatlim.

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık ,bu helvayı çok severiz, bir kaç sefer yapmıştım. Hele de küçük kızım helva hastasıdır, seninki de harika olmuş, afiyetler olsun canım, öpüyorum, sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık canım. Bende denemiştim. Nefis oluyor. Afiyet olsun. Harika görünüyor.
    Sevgiler.
    guldenelkan.blogcu.com

    YanıtlaSil
  15. Demek beklememiz gerekiyoo..
    SEn sabrettiysen umarım bende sabrederim.Bayılırım buna bilirsin ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. canım harika olmus helvan çok hoş görünüyr.ellerine saglık kocaman sevgiler

    YanıtlaSil
  17. canım arkadaşım özlemcim....

    nasılsın kardeş yaaa.....özledim valla.....

    ellerine sağlık...kastamonunun buna benzer helvası var..meşhur çekme helva.....

    aynısımı acaba diye düşünüyorum....

    bende çok seviyorumda...

    ellerine sağlık güzelim..çok öptüm seni..görüşürüz...

    YanıtlaSil
  18. özlemcim kalplerimiz karşılıklıymış benim blogdada bu gün hemen hemen aynı helva tarifi var bende helvaların içinde en çok bu helvayı severim çok kalorili olmasına rağmen çok nefis canım ellerine sağlık güzel günlünce bir hafta diliyorum canım benim sevgiler

    YanıtlaSil
  19. helvayı severim ama yapmaya üşenirim hep..ellerine sağlık.cnm..

    YanıtlaSil
  20. Helvanın mis gibi kokusu burnuma geldi. ellerine sağlık. Portakal kabuğu reçeli de nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  21. slm
    kıskanma kıskanma bir dahakine sende gel hayatım.çok güzel bir buluşmaydı.
    helvada süper valla ellerine sağlık
    öptüm seni

    YanıtlaSil
  22. Bu helvayı bu gün ikinciye görüyorum.Bayıldım hiç denemedim ama görüntü harika ellerine sağlık arkadaşım...

    YanıtlaSil
  23. Ellerine sağlık.Bu tarifi bende denemek istiyorum.sağlık ve afiyetle canım

    YanıtlaSil
  24. Özlemcim, helvan nefis duruyor canim, ellerine saglik. Serbetsiz helva cok ilginc muhakkak deniycem.

    Görüsmek umuduyla...
    Emine

    YanıtlaSil
  25. helvayı hemen denedim sonuç harika,elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  26. helva olsunda neyle olursa olsun,kokusunu aldim kavruk kavruk geldim hemen,kaldimiki alsam bir dilimcik,nefis olmus canim eline saglik

    YanıtlaSil
  27. yorum için teşekkürler.bu helvaya bayıldım.hem çok pratik, hem çok leziz.nefis görünüyor.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  28. Helva nefis gözüküyor, gerçekten çok pratik en kısa zamanda deniyeceğim, ellerine sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  29. Özlem çok değişik. İlk defa duydum. Nefis görünüyor. Denemek isterim. Ellerine sağlık. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  30. merhaba nereden olursa olsun ziyaretler hoştur))ben de aşağıya kadar gezdim sayfanızı iştah açıcı birsürü güzel şey gördüm.bugün dellenmiş haldeyim zaten))şu helva beni nasıl cezbetti.insan hem çaresiz hem de mutlu hisseder mi.bu yemek sayfaları gezintileri beni aynen bu ruh haline sokuyor.mal bulmuş mağribi gibi mutlu ama hepsini yapıp yersem eğer başıma geleceklerden dolayı muzdarip))görüşmek üzere..

    YanıtlaSil
  31. Çok güzel olmuş.Ellerine sağlık.Deneyeceğim lezzetler arasında.Portakal kabuğu reçelini biz çocukken annem çok yapardı.

    YanıtlaSil
  32. Canım ne kadar güzel olmuş.Ellerine sağlık portakal kabuğu receline bittim zaten

    YanıtlaSil
  33. Ellerine saglik cok lezzetli görünüyor,ama bakincade zahmetli bir tarife benziyor,onunkivamini tutturmakta zordur bence.Ama sen harika yapmisin,ellerin dert görmesin,afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  34. dün bu helvayı denedim aynen söylenenleri yaptım ve taş gibi oldu bence bu tarifi kaldırın başkalarıda benim gibi yapıp pişman olmasın bi de nasıl abartmışsınız valla helal olsun!!!yazdım ama eminim bu yorumu eklemiceksiniz çünkü benden önce de bu tip yorum yazanlar olmuştur ama hiç yokk

    YanıtlaSil
  35. aslıcım merhaba,
    yorumu yayınlamayacağımdan korkmuşsun sanırım ama yayınladım işte:)

    ters tepkiyle karşılamak isterdim aynen sizin yaptığınız gibi ,ama bu mübarek aylar yüzü suyu hürmetine ve tarifime çok güvenmemin sebebiyle hiçte öle bişi yapmıcam..

    canım bence helvayı yaparken mutlaka yanlış bişiler yapmışsındır..ben bu helvayı aynı tarifle en az 2 senedir deniyorum ve her seferinde daha süper oluyor..ki arkadaşlarımın bloglarındada hep aynı tarif ..eğer farklı biryeri olsa sana sölücem ama hayır yazanların tıpatıpı yazılanların aynen aynısı:)
    bence o sizin acemiliğinizden kaynaklanıyor cnm..

    YanıtlaSil
  36. ellerinize saglik tarifi gecenlerde denedim tadi süper oldu ancak benim helvalr toz gibi dagildi sizin bu konuda bir fikriniz varmi ?
    Bilgilendiriseniz cok sevinirim sevgiler

    YanıtlaSil
  37. merhaba ben de yaptm fakat sert olmuş normalde de öyle mi oluyor tsekkrler

    YanıtlaSil
  38. evet bu helva hemen yenince dağılıyor buzdolabında dinlenirse daha güzel sonuç alabilirisniz.ama dağılsada tadı çok güzel oluyor değilmi?:)

    YanıtlaSil
  39. merhaba
    helvayı yaptım buzdolabında dinlenmede:) ama tadığına baktığımd ayoğun bir margarin kokusu ve tadı vardı. bu neden olmuştur acaba? margarini kayanatıcakmıydık, yoksa erimesi yeterlimiydi. cevaplarsanız sevinirim . kolay gelsin

    YanıtlaSil
  40. yağ kokusu az da olsa hissediliyor.bu kullanılan yağdanda kaynaklanabilir.eridikten sonra kaynamamasından da kaynaklanabilir.ben terem yağ kullanıyorum genelde hafif tere yağ kokusu hep olur zaten. dediğim gibi biraz kaynaması daha iyi olabilir.tarifi denediğiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.