31 Ağustos 2007 Cuma

TİRAMİSU VE ANNELER GÜNÜ


Bu pastayı annem ne zamandır yap, yap deyip duruyordu..Tatlıyla arası pek iyi değildir ama, nasıl olduysa tramisuyu ona sevdirebilmişim..Blog için farklı tarifler denediğimden beri , kendi tarif
ajandamdakileri unutmuştum.Annemde bana söylenip duruyordu ,tmm hepsini beyeniyor ama,kızının elinden illaki tiramisu istermiş.Bende bu güzel günde, ona kendi ellerimle yapayım dedim.Bu pasta anneme ve tüm annelere itafen olsun..Canım annem anneler günün kutlu olsun..Ben böyle özel günleri seviyorum. Hepimizde söylenip dururuz, bir gün değil hergün olsun diye..Ama hangimizin aklına gelir,birbirimize güzel sözler, çiçek ,bir ufacık hediye almak.Ben hatırlamıyorum..İyiki böyle günler varda gönül alabiliyoruz..Buradan tüm anne olan arkadaşlarımın ve anne adaylarının bu güzel duyguyu yaşayan herkesin ,anneler gününü kutluyorum..Allah hepimizin yavrularını hayırlı eylesin...Anne olduktan sonra , annemizin kıymetini daha iyi anlıyoruz..Annem hep söylerdide inanmazdım. Şimdi bizde evlatlarımıza aynı tembihlerde bulunucaz..Zaman ne çabuk geçti hiç farkında değilim.. Benimde boyumu yarılayan bir oğlum var..Yaşlanıyoruz..Neyse ben size önceden çok sık yaptığım ve herkesin tam puan verdiği tarifimi yazayım...
MALZEMELER
KEKİ;
3 yumurta
3 kahve fincanı şeker
1 kahve fincanı su
3 kahve fincanı un
2 yemek kaşıı kakao
1 tane kabartma tozu
Keki ıslatmak için
1 bardak süte 2 tatlı kaşığı nescafe
KREMASI
3 bardak süt
1,5 fincan un
1,5 fincan şeker
50 gr margarin
1 paket labne peyniri
YAPILIŞI
Kek malzemeleri çırpılır ,yağlanan kare borcama dökülür ..Ben uzun büyük borcama yaptım .Fakat malzemeleri çoğalttım .Siz verdiğim ölçüyle kare borcama yapın.))) 170 derecede pişirilir..Üzerine süt ve nescafe karışımı yapılıp, dökülür..Bir tencerede krema malzemeleri pişirilir mikserlenir .Krema soğuduktan sonra ,labne peyniri katılıp tekrar mikserlenir.Kekin üzerine dökülür.Ben dosya kağıdından üzeri için, şeritler kesip koydum ve üzerine süzgeçten kakao eledim..Şekilli oldular.Sizde isterseniz bu şekilde yapabilirsiniz.Vaktim yok uğraşamam diyorsanız ,kakaoyu süzgeçten , kremanın üzerine eleyin gitsin..Buzdolabında soğutuyoruz ..Afiyetle yiyoruz..Kolay gelsin.
Sevgilerle..

1 yorum:

  1. Ben annemi özel günler haricinde de hatırlayan bir kızımm:) Gerçekten inanmıyorsan sor:)
    Lise ve ortaokulda daha çok hediye alıp,mektup yazardım.Şimdiler de gül alıyorum genel olarak,tabi heyide de alıyorum canımmm:) . Mektuplara ne oldu bilmem:)
    Özelgünlere bilhassa doğum günlerine de çok önem veririm ablacım:)

    neyse Allah herkese hayırlı evlat nasip etsin.
    krema tarifini aldım kaçıyorum:)

    YanıtlaSil

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.