10 Ağustos 2007 Cuma

YALANCI MİLFÖY


Evet arkadaşlar ben tembelim...Uzun bir aradan sonra merhaba..
Yine üzerime esen tembellik rüzgarları yüzünden canım hiç birşey yapmak istemez oldu..Geçen hafta sonu ve içi çok yoğun geçti.3 tane düğün ve kına atlatmış bulunuyoruz.ve bundan dolayı yatılı misafirlerim vardı..Yeni evli çiftlere mutluluklar dilerim.. Herşey üst üste geldi.Kötü birşey yok Allaha şükür ,yorgunluk diyelim..Bide ben tembelim ya;)))... Dolayısıyla sizlere uğrayamadığım gibi kendi bloğumlada ilgilenemedim ..Beni merak eden arkadaşlarıma çok çok teşekkür ederim.(özlenmek güzelmiş...)))
İnşallah ziyaretlerinize en kısa zamanda geleceğim...

Dün sevgili arkadaşım Nihalin 8 yıla devrilen evlilik yıldönümüydü..Canım arkadaşım demiycem dosttum hatta o benim artık olmayan kıskardeşim gibi. Yüce Rabbimden eşinle ve çocuklarınla ömür boyu sağlık, huzur, mutluluk, içinde geçen bir evlililiğin olmasını diliyorum..Ve kendi adımada ölene kadar kardeşliğimizin sürmesini istiyorum.. İyi ki varsın canım....

Şöyle bir yazılarıma baktımda, tatlı tarifinden başka bişi yok..Bende en sevdiğim ,şekliyle ve tadıyla milföyü aratmayacak kadar güzel olan, hazır yufkadan yapılan yalancı milföy böreğini yazmaya karar verdim..
MALZEMELER
3yufka
1margarin.
1yumurta sarısı
İÇ harcı
2 kabak
2 kaşık süt
2 kaşık un
dereotu,tuz
yumurtanın akı
YAPILIŞI
İç harcı hazırlayarak başlıyoruz.Kabakları rendeleyip ,diğer malzemeleri katıp karıştırıyoruz.Margarinimizi tavada eritiyoruz.Düz bir zemine ,mutfak tezgahı veya masamızın üstüne, yufkamızı seriyoruz.Erimiş olan yağımızın, üçte birini yufkamıza fırça yardımıyla sürüyoruz.Öbür
yufkalarada aynı işlemi uyguluyoruz..
Daha sonra yufkanın 4 bir kenarından içe doğru resimdeki gibi katlıyoruz.Yağımızdan da sürüyoruz .İç malzemesini kenarlarına doğru koyuyoruz..Köşelerinden tutup içe doğru kare olacak şekilde katlıyoruz Üzerine yumurta sarısı sürüp,susam veya haşhaş serpiyoruz.Yağlanmış fırın tepsisine alıyoruz. Önce dörde bölüp, üçgenlerden tekrar dörde bölüyoruz. 16 dilim elde etmiş oluyoruz.. Fırında pişirdikten sonra, sıcak sıcak servis yapıyoruz. İç malzemesini istediğiniz şekilde yapabilirsiniz..Sizin zevkinize kalmış..Afiyet olsun..Kabağın tam mevsimi ve fiyatıda çok uygun, değerlendirmek lazım öyle değilmi?Çokta lezzetli olduğunu hatırlatırım..AYRINTILI YAPILIŞ RESİMLERİ İÇİN. http://sofraozlemi.blogcu.com/2782630/ ziyaret edebilirsiniz..
sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.