7 Nisan 2009 Salı

KADAYIFLI MUHALLEBİ




Bana açıkcası lezzetine göre biraz el oyalayıcı geldi .Kadayıfları yavaş yavaş kavururken bende ocağın başında kavruldum:)yinede hafif bir sütlü tatlı yemek isteyenlere tavsiye ederim.

Herkese sevgilerimle.


MALZEMELER
250 gr. kırık kadayıf
1/2 su bardağı tereyağ
1 su bardağı şeker
1 su bardağı ceviz veya fındık
Muhallebisi için;1 kilo süt
1 su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 kutu kremşanti
YAPILIŞI
Kadayıf, eritilmiş tereyağda rengi dönene kadar kavrulur. İçine şeker ve ceviz ilave edildikten sonra biraz daha kavrulur. Kadayıfın yarısı büyük tırtıklı borcamın altına serilir.Ayrı bir yerde kremşanti hariç muhallebi malzemeleri karıştırılıp pişirlir. Soğuduktan sonra kremşanti ilave edilip çırpılır. Muhallebi iyice soğuduktan sonra kadayıfların üzerine dökülür. Muhallebinin üzeri kalan kadayıfla kaplanır. Soğuk olarak servis edilir.
Not: Kadayıfların üzerine dökmeden önce muhallebinin iyice soğumuş olmasına dikkat edin, çünkü sıcak muhallebi kadayıfları yumuşatır.

14 yorum:

  1. İşte kadayıfın tek yiyebildiğim halii:) Seviyorum ve kahvaltı listesine ekliyorum:P

    Ellerine sağlık ablaların ablası:)

    YanıtlaSil
  2. Canımmm ellerine sağlıkkk harika görünüyor koca
    man sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. güzel bir kafayıflı muhalebi tarfi olmuş denemek lazım emeginize saglık

    YanıtlaSil
  4. tatlıyla aram yoktur,
    ama bunu bende çok çok seviyorumm.
    ellerine sağlık canım..
    SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  5. arkadaşım ellerine sağlık gene döktürmüşsün sevgiler acemi ebru

    YanıtlaSil
  6. canım uğraştığına değiyor bence çok nefis bir lezzet ellerine sağlık çok güzel bir sunum olmuş harikasın canım sevgiler

    YanıtlaSil
  7. canim ellerine saglik, harika olmus kadayifli muhalebin, bende coook severim...

    YanıtlaSil
  8. nefis bir tatlıdır bilirim.seninkide harika görünüyor cnm ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. Ben bayılıyorum bu tatlıya:).. Biraz uğraştırıcı ama değiyor bence. Tatlın süper olmuş canım. Ellerine sağlık:).
    Sevgiler, öpücükler...
    aslı

    YanıtlaSil
  10. özlemcim ben fırında kavurup erimiş yağı döküyorum böylece fazla ocak başı beklemiyorum üstelik bir paketten 3 tepsi kavurup iki poşeti buzluğa atıyorum lazım olunca sadece muhallebisini yapmak kalıyor ellerine sağlık çok güzel görünüyor sevgiler

    YanıtlaSil
  11. iki hafta kadar evvel bende yapmıştım ve çok beğenilmişti.kadayıfı severim ancak bu şekli bence daha bir güzel.ellerine sağlık.
    cnm halenze özlem iyimidir?siteyi yenilemiyor uzun zamandır???

    YanıtlaSil
  12. özüm canım kusuruma bakma biliyorsun halimi.toptan gezdim sayfanı.herşeyler çok güzel.kadayıfın bu halini kendim hiç denemedim ama yedim fii tarihte biyerlerde.gayet güzeldi..seni kesmemiş anlaşılan))öptüm güzelim

    YanıtlaSil
  13. bu tatlı bizim evin en sevilen tatlısıdır.hafif olması nedeniyle sık sık yaparım.sunum çok şık elinize saglık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. kavrulurken insanın kolu yeriden kopuyor ben buna bi çare buldum ve fırın tepsisine kadayıfı yaydım fırına verdim fırında kendi kendine kavruldu artık benim için çok kolay bi tatlı haline geldi sizde deneyin

    YanıtlaSil

Yorumunuzdan dolayı mutluyum:)

BLOGGER OLMAYAN VE YORUM YAZMAK İSTEYEN ARKADAŞLARIM YORUMLAMA BİÇİMİ,VE ANONİM ŞIKKINI TIKLAYARAK YORUM YAZABİLİRLER.TEŞEKKÜRLER.